Bugünkü Yazarlar Tüm Yazarlar
Erdinç Yapan

Erdinç Yapan

KALBURÜSTÜ

Dijital komedi

Toplum olarak her ne kadar dizilerimizde bol acı, kan ve gözyaşı istiyor olsak da sinema tercihlerimizi genelde komedi filmlerinden yana kullanıyoruz.

Genel Türk komedi filmleri şablonunda yine mafya babası tarafından kovalanan filmin kahramanlarının macerasını izliyor olsak da beyazcamdaki dizilere bakınca çok daha masum ve eğlenceli bir içerikle karşılaşıyoruz.

Ya da karşılaşıyorduk demeliyiz belki de... Bunu söylememin nedeni Türkiye''de komedi denilince akla gelen oyuncuların ve güçlü kalemlerin yeni projelerini dijital mecralardan sunmayı tercih etmesi oldu. Türk sinema seyircisinin dijital mecra ile ilk deneyimlerinden biri Yılmaz Erdoğan imzalı Organize İşler Sazan Sarmalı filminin sinemalarda gösterime girdikten kısa süre sonra Netflix''de yayınlanması olmuştu.

O zaman için sinema seyircisi aldatıldığını düşünmüş ve sinemalarda çok kısa bir süre gösterimde kalmış olan filmin dijital bir mecrada yayınlanmasına tepki göstermişti. Yaşanan bu tepkilerin üzerinden yıllar ve bir de pandemi geçti.

Peki son durum nedir diye kafamızı sinema salonuna doğru uzattığımızda artık perdede ünlü kalemlerin komedi filmlerini de göremez olduk. Şüphesiz sadık bir sinema izleyicisi olamadık. Bunun altında yatan etkenlerin belki de en başında fiyatların çok yüksek olması geliyor.

Belki de en uygun fiyatlı sanat etkinliklerinden biri olması gereken sinema bazı salonlarda dört kişilik aileler için ulaşılmaz rakamlara çıkıyor. Durum böyle olunca da eskiden dijital ve beyaz perde arasında sıkışan senaristlerin ve oyuncuların tercihlerini dijital platformlardan yana kullanmaya başladığını görür olduk.

Televizyona komedi dizisi yazmaya tövbe ettirdiğimiz Gülse Birsel son yazdığı filmi Yılbaşı Gecesi''ni dijital bir platforma satmayı tercih etti. Geniş kadrolu ve bol kahkaha vaat eden bu filmi sadece belirli bir kesimin beğenisine sunma tercihi tabii ki Gülse Birsel''e ait ancak onu bu tercihe yönelten sebeplerin de konuşulması gerekiyor.

Sinema salonlarında gişe garantisi olan Recep İvedik filmlerinin 7. bölümü de yine bir dijital platform üzerinden seyirciyle buluşacak. Şahan Gökbakar''ın izlenme ve gişe geliri anlamında Türkiye rekoru kazanmasını sağlayan filminin yeni bölümünü dijitale taşıması da yapılan harcamaların ve elde edilen kazançların yetersiz olduğuna işaret ediyor.

Tercihini dijitalden yana kullanan bir diğer önemli isim de Ata Demirer oldu. Yaptığı aile komedileriyle milyonların gönlünde taht kuran Demirer kendi çocukluğuna indiği son filmi Bursa Bülbülü''nü sevenlerine dijital platform üzerinden sunacak son isim...

Televizyon dizilerinde gözyaşı ve dram tam gaz devam ederken insanların nefes almasını sağlayacak komedi filmleri tercihini dijital platformlardan yana kullanmış görünüyor.

Her ne kadar sokak röportajlarında insanların pahalı cep telefonları birileri tarafından kıyasıya eleştiriliyor olsa da mizaha yön veren isimler şimdiden kendilerini dijital dünyanın sularına bırakmış gibi görünüyor.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları