Instagram'dan şaşırtan hareket! Bir özelliğin daha fişini çekiyor

Instagram'dan şaşırtan hareket! Bir özelliğin daha fişini çekiyor
Dünyanın en popüler sosyal medya platformu olan Instagram'dan şaşırtıcı hareket! Instagram, Mağaza sekmesinin ardından canlı alışveriş özelliğini kaldırıyor.

Dünyanın en popüler sosyal medya platformu Instagram, yeni güncellemesiyle birlikte bazı değişiklikler yapacak. Geçtiğimiz aylarda uygulamadaki Mağaza sekmesini kaldıracağını söyleyen şirket, şimdi bir özelliğini daha kaldırıyor. Yaptığı açıklamada Instagram, canlı alışveriş özelliğini kaldıracağını duyurdu.

O TARİHTEN İTİBAREN KALDIRILACAK
Milyonlarca aktif kullanıcıya sahip sosyal medya platformu Instagram, farklı haberlerle karşımıza çıkıyor. Kullanıcıları yeni özelliklerle karşı karşıya getiren platform bu kez özelliği kaldırmasıyla gündemde yer alıyor. Instagram, bu kez canlı yayınlarda ürün satmayı sağlayan canlı alışveriş özelliğini kaldırıyor.

Platformun resmi destek sayfasında ise konuyla ilgili bir gönderi yer aldı. Bu gönderide de Canlı Alışveriş özelliğinin 16 Mart 2023’ten itibaren kaldırılacağı ifadesi bulunuyor. Ayrıca şirket, bu değişikliğin platformdaki alışveriş deneyimini etkilemeyeceğini de söyledi. Bununla birlikte Instagram’da yer alan işletme hesapları, ürün satmaya devam edebilecek.

Söz konusu paylaşımda, “16 Mart 2023 tarihinden itibaren Instagram’da canlı yayınlarda ürün etiketleyemeyeceksiniz. Bu değişiklik, kullanıcılarımıza en fazla değeri sağlayan ürünlere ve özelliklere odaklanmamıza yardımcı olacaktır. (…) Bu karardan; canlı yayın planlama, konukları canlı yayınınıza katılmaya davet etme ve canlı soru cevap düzenleme gibi diğer canlı yayın özellikleri etkilenmeyecektir.” ifadeleri yer aldı.
İlk olarak sosyal medya odaklı ortaya çıkan Instagram, sonrasında alışveriş kategorisiyle de karşımıza çıktı. Bu durumda da kendi amacının dışına çıkmaya başladı. Sonrasında şirket tarafından gelen açıklamalar sonucunda platformun yavaş yavaş eski haline döneceği ortaya çıktı.

Yine Meta’nın sahibi olduğu Facebook da benzer değişiklikler yaptı. Şirket, ağustos 2022’de canlı alışveriş deneyimini yaptığı duyuruyla sonlandırdı. Bu durumda da sosyal medya platformlarının genel olarak eski hallerine döneceği bilgisini çıkarmak mümkün.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar