Tüketici olarak haklarımızı biliyor muyuz? İndirimler faturaya yansıdı mı?

Tüketici olarak haklarımızı biliyor muyuz? İndirimler faturaya yansıdı mı?
KDV indirimi ve fiyat etiketlerinde yapılan indirimler tartışmaları da beraberinde getirdi. Marketlerde temel ihtiyaç ürünlerinin etiketleri güncellendi. Bu durumu faturaya yansıtmayan marketler hakkında ise tüketicilerin ne gibi haklara sahip olduğunun ayrıntıları haberimizde...

TV100'den Mustafa Zafer, "İndirim yapmayan markete karşı tüketicinin hangi hakları var?" isimli bir yazı kaleme aldı. Zafer, son gelen zamlarla yaşananları, etiket hilelerini ve tüketicinin hangi haklara sahip olduğunu anlattı. İşte o yazının ayrıntıları:

İndirimi uygulamayan marketler hakkında nereye başvurabilirim? Fiyat reyonda ucuz kasada pahalı bu durumda ne yapmalıyım? Sorularına cevap aradığımız KDV indirimi ve fiyat etiketi hakkındaki yazımızı birlikte inceleyelim.  13 Şubat 2022 Tarihinde Resmî Gazetede Yayınlanan ve 5189 Karar Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar gereğince temel gıda ürünlerinden alınan yüzde 8’lik KDV yüzde 1’e indirilmişti.

HAKSIZ FİYAT DENETİM FORMU TANZİM EDİLECEK 

Görevliler tarafından indirim yapılan ürünlere ait numuneler alınarak kasaya gidiliyor ve kasa fişi ve reyon fiyatı arasındaki tutarlar karşılaştırılıyor. Böylece KDV indirimleri sonrası yerinde yapılan denetimler ile bu indirimleri marketlerin uygulayıp uygulamadığı incelenip indirimi uygulamayanlar için haksız fiyat denetim formu tanzim edilmektedir. İş yerlerine indirim hakkında gerekli uyarılarak yapılmakta ve uymayanlar hakkında da gerekli yasal işlemler başlatılmaktadır.

CEZAİ YAPTIRIM UYGULANMASI AMACIYLA...

Bakanlık, belediyeler ve ilgili odalar; raf fiyatı ile kasa fiyatı arasındaki farkın tespit edilmesi durumunda kasa fişi ve varsa durumu ispatlayan raf etiket resmi ile cezai yaptırım uygulanması amacıyla Ticaret İl Müdürlüklerine, Kaymakamlıklara, Valiliklere yazılı şikâyet ayrıca; ALO 175 (Tüketici Danışma Hattı) ve ALO 153 (Beyaz Masa) hatlarına da sözlü olarak şikâyette bulunulabilmektedir.

ETİKET, TARİFE, FİYAT LİSTELERİ...

6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanun kapsamında, perakende satışa arz edilen malların veya ambalajlarının yahut kaplarının üzerine kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde tüketicinin ödeyeceği tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve birim fiyatını gösteren, üretim yeri ve ayırıcı özelliklerini içeren etiket konulması; etiket konulması mümkün olmayan hâllerde aynı bilgileri kapsayan listelerin görülebilecek şekilde uygun yerlere asılması zorunlu olduğu düzenleme altına alınmıştır. Aynı kanun kapsamında; etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyatın uygulanacağına hükmedilmiştir.     

İNDİRİM YAPILAN ÜRÜNLER 

Pirinç, bulgur, nohut gibi tüm bakliyat ürünleri, zeytin, peynir, süt, yoğurt, kırmızı et, balık ve beyaz et, sıvı ve katı yağ, tuz, şeker, çay, yumurta, makarna, şehriye, tahıl gevreği vb. ürünler, meyve, patates, soğan, biber, domates, salatalık gibi sebze ürünleri, konserve, turşu, salça, reçel, bal, pekmez, baklava, pasta, kek, yufka, tahin helvası, fındık ezmesi, çikolata, lokum, bisküvi, kraker, gofret, pasta gibi tatlılar, kuruyemiş ürünleri, baharatlar ve bebek mamaları.


 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar