Gelecekte en çok para kazandıracak meslekler açıklandı

Gelecekte en çok para kazandıracak meslekler açıklandı
Teknoloji günden güne hayatımızın vazgeçilmezi olurken mesleklerimiz de bu dönüşümden etkileniyor. Uzmanlar, gelecekte en çok ilgi görecek meslekleri açıkladı.

Teknolojinin baş döndürücü hızı yaşadığımız dünyayı adeta bir küresel köy haline getirdi. Dünyanın dijitalleşmesiyle birlikte birçok meslek bu değişeme entegre oluyor. Peki gelecekte hangi meslekler revaçta olacak? Bu sorunun cevabı da netleşmiş durumda.

Elbette ki bu soruya verdiğimiz cevap, bugünün bakış açısından gördüklerimizle sınırlı. Gelecekte ne olacağı doğrudan doğruya gelecekte ne gibi gelişmelerin yaşanacağı ile ilintili durumda. Fütüristler ve saygın üniversite araştırmacıları bazı mesleklerin kaybolup bazılarının ise hiç olmadığı kadar popülerleşeceğini söylüyor. İşte Türkiye ve dünyada kabul görecek geleceğin meslekleri.

EN ÇOK PARA BU MESLEKLERDE OLACAK

Yaratılan yeni dönem hem şirketleri hem de çalışanları dönüşüme ayak uydurmaya mecbur hale getiriyor. Bu dönüşüm özellikle teknoloji ve dijitalleşme üzerine kurulu olacakken, “dördüncü sanayi devrimi” olarak adlandırılıyor. Bunun nedeni ise otomasyonun birçok sektörde insana olan talebi azaltması ve stratejinin merkezine insan yerleştirmesi olarak görülüyor.

Uzmanlar tarafından gelecek yıllarda çok daha sık duyacağımız ve üniversitelerde eğitiminin verileceği başlıca meslekler şu şekilde sıralandı:

Blockchain Uzmanı

Yapay Zeka Uzmanı

Robotik Mühendisi

Yazılım/Oyun Geliştirici

Dijital İçerik Oluşturucusu

Bulut (Cloud) Mühendisi

Büyük Veri (Big Data) Analisti

Siber Güvenlik Uzmanı

Yenilenebilir Enerji Uzmanı

Enerji Sistemleri Personeli

TEKNOLOJİ MERKEZLİ MESLEKLER

Gelecek yıllara en çok damga vuracak mesleklerin teknoloji, bilgi güvenliği ve veriler üzerine kurulu olmasına kesin gözüyle bakılıyor. Blockchain uzmanlığı gibi mesleklerin popüler hale gelmesi, verilerin şifrelenmesine olan önemi gün yüzüne çıkarıyor. Bu teknolojinin 2030’a kadar yılda 3 trilyon dolardan fazla gelir yaratacağı tahmin ediliyor. 

YAPAY ZEKA UZMANI

Robotik mühendisi ya da yapay zeka uzmanı gibi meslekleri yapanlar ise teknolojinin ve dijitalleşen dünyanın en popüler oyuncuları olacaklar. Özellikle fabrikalar, bugün bile birçok işçi yerine otomasyon sistemleri ile işlerini halletme yoluna gidiyor. Gelecekte çalışan işçi sayısının iyice azaltılacağı ve fabrikaların adeta bir robot merkezine döneceği tahmin edilmekte. Bu robot merkezlerinin komutanları ise yapay zeka uzmanları olacak. 

SİBER GÜVENLİK UZMANI

Telefonumuz, bilgisayarımız ya da tabletimizde yer alan özel bilgilerimiz bizim için oldukça önemlidir. Bu bilgileri en yakınımızla bile paylaşmak istemezsek bizi hiç tanımayan birinin erişiminin olması ise oldukça korkutucu bir konu. Bulut (Cloud) mühendisi ve siber güvenlik uzmanı olarak çalışacak kişiler ise verilerin depolanması, sınıflandırılması ve aynı zamanda güvenliğinin sağlanmasından sorumlu olacak. Günümüzde bile şirketlerin yüzde 93’ü, bulut operasyonlarını kritik öneme sahip olduğunu düşünüyor.

ENERJİ KRİZİ KAÇINILMAZ BİR SORUN

İklim krizi ve küresel ısınma gibi sorunların büyümesiyle enerji dünyasında da değişimler kaçınılmaz oldu. Bundan dolayı enerji şirketlerinin yenilenebilir kaynaklara yatırım yapması ve bu alanda çalışacak kişilere yönelmesi bekleniyor. Dünyamız yakın ya da uzak gelecekte enerji krizi ile karşı karşıya gelecek. İşte bu nedenden ötürü dünyanın en büyük firmalarının en yüksek ar-ge çalışmaları da enerji piyasasına yönelmiş durumda. 

Bu alanda yenilenebilir enerji uzmanı, çevre mühendisi ve enerji sistemleri personeli gibi farklı ihtiyaçlar bulunuyor. Yenilenebilir enerji alanında çalışanlar, gelecekteki işgücü piyasasında birçok fırsata sahip olacak.

DİJİTAL FENOMENLER

Sosyal medyanın hayatımızın değişmez bir parçası haline gelmesiyle birlikte özellikle medya sektöründeki kişiler ve kurumlar da hayatımızın merkezine yerleşmiş durumda. Instagram, YouTube, TikTok gibi platformlar sayesinde dijital içerik oluşturucuları ortaya çıktı. Dijital içerik tüketiminin 2020 yılında yüzde 31 oranında arttığını göz önünde bulundurarak, markaların sosyal medyaya daha fazla yöneleceğine kesin gözüyle bakılıyor.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar