Ezber bozan o keşif! Evrenin en büyük gezegeni

İngiltere'de, gökbilimciler tarafından şimdiye kadar ki en büyük kara delik keşfedildi. Güneş'in kütlesinin yaklaşık 33 milyar katı büyüklüğünde ultra kütleli kara delik, milyarlarca yıl önce oluşmuş olabileceği tahmin ediliyor.

Gökbilimciler tarafından Güneş''in kütlesinin yaklaşık 33 milyar katı büyüklüğünde ultra kütleli bir kara delik keşfedildi.

Bloomberg''in habeirne göre Durham Üniversitesi Fizik Bölümü''nden Dr. James Nightingale şunları söyledi: "Güneşimizin kütlesinin yaklaşık 30 milyar katı olan bu özel kara delik, şimdiye kadar tespit edilen en büyük kara deliklerden biri ve kara deliklerin teorik olarak ne kadar büyük olabileceğine inandığımızın üst sınırında, bu yüzden son derece heyecan verici bir keşif."

ÇOK NADİR VE ZOR BULUNUYOR

Ultramasif kara delikler, evrendeki en büyük kütleli nesneler olarak biliniyor. Güneş''in kütlesinin 10 milyar ila 40 milyar katı arasında değişen, ve gökbilimciler, Samanyolu gibi tüm büyük galaksilerin merkezinde bulunabileceklerine inanıyorlar. Ultramasif kara delikler nadir ve zor bulunuyor ve kökenleri de belirsiz.

MİLYARLARCA YIL ÖNCE OLUŞMUŞ OLABİLİR

Bazı araştımacılar, milyarlarca yıl önce evren henüz gençken büyük galaksilerin aşırı birleşmesi sonucu oluştuğuna inanıyor.

Dr Nightingale şu sözleri kaydetti: "Yerçekimsel mercekleme, şu anda uzak galaksilerde mümkün olmayan bir şey olan aktif olmayan kara delikleri incelemeyi mümkün kılıyor. Bu yaklaşım, yerel evrenimizin ötesinde çok daha fazla kara delik tespit etmemizi ve bu egzotik nesnelerin kozmik zamanda nasıl evrimleştiğini ortaya çıkarmamızı sağlayabilir."

Bilim İnsanları Güneş''in 33 milyar katı büyüklüğünde bir kara delik keşfetti