Zincir marketlerde indirim kampanyası: 60 dev mağaza katıldı

Zincir marketlerde indirim kampanyası: 60 dev mağaza katıldı
Geçtiğimiz hafta Cumhuriyet’in 100. yılında marketlerden büyük bir indirim kampanyası beklediklerini söyleyen Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın çağrısı yanıt buldu. Birçok dev şirket yaptığı peş peşe açıklamalarda indirim kampanyası başlattıklarını duyurdu.

Türkiye’nin enflasyonla mücadele ettiği son dönemlerde, perakende sektöründeki ve firmalar indirim kampanyalarıyla destek vermeye başladı. Ticaret Bakanı Ömer Bolat'ın Cumhuriyet'in 100. yılında marketlerde büyük bir indirim kampanyası beklediklerini söylemesi üzerine gözler, tekstil ve beyaz eşya başta olmak üzere perakende sektörünün diğer temsilcilerine çevrildi.

Bolat, perakende sektörünün diğer temsilcilerine yönelik yeni bir çağrı yaparken, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel konuya ilişkin açıklamalarda bulundu.

Ticaret Bakanı Ömer Bolat'ın indirim çağrısına ilişkin konuşan Öncel, BMD üyesi markaların 60 bin mağaza ile bu kampanyaya katılmasını beklediklerini belirti. BMD'nin 505 üye markasına ait yurt içinde 60 bin mağazasının bulunduğunu dile getiren Öncel, bu mağazaların hepsinin yaptığı markalı satışla ekonomiye katkı verdiğini ve katma değer ürettiğini aktardı.

Kasım ayında her yıl büyük indirimlerin yapıldığına işaret eden Öncel, "Sezonu eylülde açıyoruz. Ekim hemen hemen sezonun ilk ayı. Ekimde bu indirim oranları kasıma göre sınırlı kalır. Ama ben şunu öngörüyorum; yüzde 10 ile yüzde 30 arasında indirimler yapılır. Her sektörün kendi dinamiği içerisinde ve her ürünün kendi dinamiği içerisinde indirimler yapılır. Fakat bunu gördüğüm kadarıyla marketler yıl sonuna kadar devam ettirmek istiyorlar” ifadelerini kullandı.

BİM’DEN İNDİRİM KARARI

BİM, enflasyonla mücadeleyi desteklemeye devam ettiklerini belirterek, ekim ayı içerisinde 500 üründe yüzde 50’ye varan indirimler yapacağını duyurdu.

BİM’den yaptığı açıklamada, “Ekim ayı boyunca yapacağımız indirimlerle ülkemizin enflasyona karşı mücadelesini desteklerken, müşterilerimizin temel ürünlere erişimini de kolaylaştıracağız. Ürün maliyetlerinde artış olmadıkça ürün fiyatlarında artış yapmama ilkemizi, kurulduğumuz ilk günkü kararlılığımızla sürdüreceğiz” ifadelerine yer verdi.

ZİNCİR MARKETLER DAHİL OLUYOR

A101’den konuya ilişkin yapılan açıklamada ise şu ifadelere yer verildi: ''A101’in temel misyonu kaliteli ürünleri en ucuz fiyatla müşterilerine sunmaktır ve kurulduğu günden beri bu misyonla hareket etmektedir. A101 olarak, tüketicilerin temel ürünlere erişimini kolaylaştıracak her türlü adımı sadece belirli bir dönemde değil, 12 ay boyunca atıyoruz. Artan maliyetlerde ve zorlu piyasa koşullarında müşterilerimize tüm ürün kategorilerinde en ucuz fiyatları sunmaya dün olduğu gibi bugün de devam edeceğiz. A101, en ucuz fiyatlarına ek olarak, yıl boyu her gün en az 1000 üründe yüzde 50’ye varan indirim yapmaktadır. A101, kendisi ile özdeşleşmiş kampanyalarına ek olarak halkımızın ihtiyacı olan tüm ürün kategorilerinde de düzenli olarak indirim yaparak enflasyonla mücadelede tüketicinin ve tüm kurumlarımızın yanında olmaya devam edecektir''

MİGROS'TAN FLAŞ İNDİRİM KARARI

Migros, 70. yılı vesilesiyle yeni indirim kampanyaları düzenlediğini belirtti. Türkiye geneli 3 bin 200 mağazası ve online platformlarıyla hizmet veren marka, “Birlikten Berekete Kazanan Türkiye" kampanyasıyla temel gıda ve ihtiyaç ürünlerinde yeni indirimlere hazırlandığını söyledi. Migros, tüketicilerin alım gücünü artırmak ve enflasyonla mücadele için 12 Ekim itibarıyla başlayarak Kasım ayının sonuna kadar olan süreçte 15 bini aşkın üründe yüzde 20’den yüzde 50’ye varan indirimler sunacağını duyurdu.

60 BİN MAĞAZA İNDİRİME GİDİYOR

BMD Başkanı Öncel, 2018'de de benzer bir kampanyaya BMD markaları olarak canı gönülden katıldıklarını söyleyerek, "Yine aynı gönüllülükle bizim markalarımızın katılacağını, enflasyondaki artış beklentisinin kırılması adına herkesin yine çağrıya yanıt vereceğini tahmin ediyorum" dedi. BMD'nin 505 üye markasına ait yurt içinde 60 bin mağazasının bulunduğunu ifade eden Öncel, bu mağazaların hepsinin yaptığı markalı satışla ekonomiye katkı verdiğini ve katma değer ürettiğini aktardı.

Öncel, "Bu kampanyanın kalıcı ve uzun süreli olabilmesi için bütün tarafların yani sadece mağazacıların değil, kargocusundan kredi verenine ve kiralama yapanlara kadar herkesin dahil olması gerekiyor. Çünkü perakendeci burada yükü uzun süre taşıyamaz. Her kesim burada enflasyonla mücadeleye aynı gönüllülükle katılırsa bu hem uzun vadeli hem de milli mutabakat çerçevesinde yapılmış olur" ifadelerini kullandı.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar