Türkiye'de kişi başına düşen kahve tüketim oranı dört kat arttı

Türkiye'de kişi başına düşen kahve tüketim oranı dört kat arttı
Türkiye, kahve tutkusuyla göz kamaştırıyor! Son yıllarda kahve tüketimi ülke genelinde olağanüstü bir artış gösteriyor.

Kahve, dünya genelinde ham petrolün ardından en fazla ticareti yapılan ikinci ürün olma özelliğini taşıyor ve Türkiye'de kişi başına düşen tüketim oranı son 10 yılda 4 kat artarak 1,5 kilograma yaklaştı. Türk kahvesinin genel kahve tüketimi içindeki payı ise yüzde 80'lerden yüzde 70'lere gerilemiş olsa da hâlâ güçlü bir konumda bulunuyor.

Arabica Coffee House’un İcra Kurulu Başkanı Av. Sertaç Yalçın, 2023 kahve sektörü yıl sonu verilerine ilişkin yaptığı açıklamalarda, "Yıl sonunda ülkemizin yaklaşık 100 bin tonluk bir ithalat rakamına ulaşmasını hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.

TÜİK tarafından açıklanan verilere göre; 2023 yılının ilk 10 ayında kahve ürünlerinin ithalatı 362,3 milyon dolar olarak gerçekleşirken, ihracat ise 31,8 milyon dolar seviyelerine ulaştı. Arabica Coffee House, Türkiye’de yaklaşık 160 şubesiyle hizmet veriyor ve sektörde girişimci ve Ar-Ge odaklı duruşuyla güçlü ve lider konumunu koruyor.

Arabica Coffee House Yönetim İcra Başkanı Av. Sertaç Yalçın, Türkiye'deki kahve sektörü verileri hakkında şunları söyledi: "İlk şubemizi 2014 yılında açtığımızda, kişi başına düşen yıllık kahve tüketim oranı 350-400 gram civarındaydı ve bu miktarın yüzde 80'i Türk kahvesine aitti. Ancak geçen 10 yılda Türkiye'de kişi başına düşen kahve tüketimi yaklaşık olarak 1,5 kilograma kadar yükseldi. Küresel iklim değişikliklerinin kahve üretimine etkisi göz önüne alındığında, Türkiye'de kişi başına düşen kahve tüketimi artarken, dünya genelinde kahve üretim oranlarının düşmesi sektörde fiyat dalgalanmalarına neden oluyor ve bu durumun devam edeceği görülüyor."

Yıl sonu ithalat miktarlarına vurgu yapan Yalçın, şunları ekledi: "Yüzde 100 yerli ve milli bir marka olarak faaliyet gösteriyoruz ve bu anlayışımızı sürdüreceğiz. Odak noktamız, halka arz ve buradan gelen likiditeyi girişimci bakış açımızla yatırıma dönüştürmek ve ülkemize istihdam oluşturmak. 2022'de ülkemizin gerçekleştirdiği 70 bin tonluk çiğ kahve ithalatı içerisindeki payımızı artırarak sektörde önemli bir yer edindik. 2023'ün ilk 10 ayında ise çiğ kahve ithalatımız 80 bin tona yükseldi ve yıl sonunda 95-100 bin tonluk bir ithalat rakamına ulaşmayı öngörüyoruz."

Arabica Coffee House, kahve sektöründe sadece bir zincir olmanın ötesinde, AR-GE faaliyetlerine ve sosyal sorumluluk projelerine odaklanarak sektöre katkıda bulunmaya devam ediyor. Güneş enerjisi santralleri kurarak yeşil enerjiye destek oluyor, tarım alanında faaliyet gösteriyor ve nitelikli istihdama önem vererek yatırımlar yapıyor. Ayrıca baristalık mesleğini meslek liselerinde ders olarak okutulması için çalışmalar yürütüyor. Arabica Coffee House, Türkiye'de en güçlü marka olma hedefiyle birlikte global alanda Türk markalarıyla rekabet eden bir konuma gelmeyi amaçlıyor.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar