Öğrenciler başarısız, öğretmenler tükenmiş

Öğrenciler başarısız, öğretmenler tükenmiş
MEB tarafından yayımlanan derginin analizine göre, öğrencilerin eğitimde yetersiz kaldığı, öğretmenlerin mesleki açıdan tükenmiş olduğu belirtildi.

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) yayımlanan Milli Eğitim Dergisi’nin son sayısında, kırsal yerleşim yerlerinde yaygın olan birleştirilmiş sınıfların durumu hakkında çarpıcı bilgilerin yer aldığı araştırmaya yer verildi. Özellikle ilköğretim dönemindeki öğrencilerin eğitimde yetersiz kaldığı ve öğretmenler açısından mesleki yetersizlik sorunu olduğuna değinildi. 

Anayurt'tan Çağlar Ballıktaş'ın haberine göre, Türkiye kapsamında yapılan araştırmada 8 bin 164 okulda, toplamda 186 bin 718 öğrencinin birleştirilmiş sınıfta öğrenim gördüğü paylaşılırken, birleştirilmiş sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin ilköğretim çağındaki çocukların yüzde 10’unu oluşturduğu vurgulandı. Ayrıca 7 bin 934 öğretmenin birleştirilmiş sınıflarda görev yaptığı da paylaşıldı. 

FİZİKİ AÇIDAN YETERSİZLİK DEVAM EDİYOR

Konu hakkında 1986 yılından itibaren arşivlenen 42 lisansüstü tezden yararlanılarak yapılan araştırmanın sonuçları; okul, öğretmen, öğretim programı, öğrenci ve veli olmak üzere beş ayrı başlık altında toplandı. Okulun fizik yapısı ve donanımı ile ilgili araştırmada, birleştirilmiş sınıfların şehir merkezlerindeki okullara göre fiziki açıdan yetersiz olduğu vurgulanırken sınıflarda araç-gereç ve teknoloji eksikliği yaşandığı bildirildi.

ÖĞRETMENLER MESLEKİ TÜKENMİŞLİK YAŞIYOR

Birleştirilmiş sınıflardaki öğretmenler üzerinde yapılan araştırma sonuçları ise dikkati çekti. Araştırmaya göre öğretmenlerin birleştirilmiş sınıflarda öğrencilere yeteri kadar zaman ayıramadığı ve öğretim işlerinin yanı sıra yönetici olmalarından kaynaklı olarak sorumluluklarının fazla olması nedeniyle mesleki tükenmişlik yaşadığı bildirildi.

ÖĞRENCİLER YETERSİZ EĞİTİM ALIYOR

Öğrenciler üzerinde yapılan araştırmada ise öğrenim programlarının birleştirilmiş sınıflarda yetiştirilemediği ifade edildi. Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin zaman, araç-gereç, çevresel koşulların yetersizliği ve sınıfların kalabalık olmasından gibi nedenlerden kaynaklı programları yetiştiremediği paylaşıldı. Tüm bu etkenlerden dolayı, birleştirilmiş sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin şehirdeki öğrencilere göre daha başarısız olduğu bildirildi. Ayrıca birleştirilmiş sınıflarda bulunan eğitime muhtaç kaynaştırma öğrencilerine ise öğretmenler tarafından yeterince zaman ayrılamadığını için topluma kazandırılamadığı da tespit edildi.

VELİLER İLGİSİZ

Öğrencilerde en sık rastlanan sorunun dikkat dağınıklığı olduğunun altı çizilen araştırmada, öğrencilerin aileleriyle birlikte göç yaşamaları ve bu nedenle okula geç başlamalarının en büyük problem olduğuna vurgulandı.  Araştırmada velilerle ilgili en sık yaşanan sorun ise öğretmenler ile veliler arasında iş birliği olmaması olarak gösterildi. Kırsal bölgedeki velilerin eğitim düzeylerinin düşüklüğü nedeniyle öğrencilerin öğrenimine katkı sunmamasından dolayı öğretmenlerle iş birliği yapmadığı paylaşıldı. 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar