Mastercard, yabancı turistlerin 2023’te Türkiye’deki harcama verilerini açıkladı

Mastercard, yabancı turistlerin 2023’te Türkiye’deki harcama verilerini açıkladı
Yurt dışı menşeli kartların Türkiye’de ödeme yapabilmesine ve ülkeye döviz girdisi almaya teknolojisiyle yardımcı olan Mastercard, Türkiye’de ve Türkiye’ye en çok turist gönderen ülkelerde gerçekleştirilen yabancı kartlı POS harcamalarını baz alarak 2023 yılına ait güncel turizm raporunu açıkladı

Ödeme sistemleri sektöründe faaliyet gösteren küresel teknoloji devi Mastercard, Türkiye'deki turizm harcamalarına dair 2023 yılına ait güncel verileri paylaştı.

Mastercard'ın yabancı turist harcamalarını incelediği rapora göre, 2023 yılında Türkiye'yi ziyaret eden turist sayısında yüzde 15'lik bir artış yaşandı. Ayrıca, harcamalar ciro bazında yüzde 63 daha fazla oldu.

1706861678-foto-raf-4.jpg

Yabancı menşeli kartlarla gerçekleştirilen işlemlerde adet bazında yüzde 12, ciro bazında ise yüzde 63'lük bir büyüme kaydedildi. Türkiye'ye gelen turist sayısındaki artış, özellikle yurtdışı menşeli kartların ödemelerde tercih edilmesi ve ülkeye döviz girişinin teknolojiyle desteklenmesiyle ilişkilendiriliyor.

Banka kartlarının büyük bir paya sahip olduğu kartlı turizm harcamalarında, işlem adedi bazında yüzde 67 oranında banka kartı kullanılırken, kredi kartlarının payı yüzde 33 oldu.

1706861674-foto-raf-2.jpg

İLGİNÇ NOKTALAR:

Türkiye'deki kartlı turizm harcamalarında banka kartları ön planda, özellikle banka kartlarıyla yapılan işlemlerde yüzde 67'lik bir paya sahip.

İstanbul, kartlı turizm harcamalarında yüzde 46'lık bir ciro payıyla öne çıkarken, Antalya ve Muğla da sırasıyla yüzde 20 ve yüzde 9'luk paylarla izliyor.

Harcamalar sektörel bazda incelendiğinde, mücevherat/duty free/deri ürünleri yüzde 20 ile en çok tercih edilen sektör oldu.

Türkiye'de harcamalarını yapan yabancıların ülke bazlı dağılımında İngiltere'nin yüzde 46 ile en büyük paya sahip olduğu görüldü.

Turistlerin en çok tercih ettiği harcama alanları ise sağlık, mücevherat/duty free/deri ürünleri, restoran, giyim ve otel olarak sıralandı.

Yabancı turistlerin Türkiye'ye en çok ziyareti genellikle yılın üçüncü çeyreğinde gerçekleşiyor.

Türkiye'nin batısında, özellikle Antalya'da yapılan harcamaların büyüme hızı diğer illeri geride bıraktı.

İngiltere, Almanya, Amerika, Hollanda ve Suudi Arabistan, Türkiye'de en fazla harcama yapan ülkeler arasında öne çıkıyor.

1706861672-foto-raf-1.jpg

Mastercard'ın yayımladığı bu rapor, Türkiye'nin turizm sektöründeki büyüme ve yabancı turist harcamalarındaki artışın detaylı bir analizini sunarak, ülkenin ekonomik performansını değerlendirmemize olanak tanıyor.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar