İstanbul'dan o ilimize 4 saat 45 dakika sürecek: Bakanlık duyurdu! Jet hızında hızlı tren geliyor

İstanbul'dan o ilimize 4 saat 45 dakika sürecek: Bakanlık duyurdu! Jet hızında hızlı tren geliyor

Antalya ile Eskişehir arasında yapılacak olan yeni hızlı tren hattı sayesinde İstanbul ile Antalya arasındaki mesafe önemli ölçüde kısalacak. Planlanan hızlı tren hattıyla, İstanbul ile Antalya arasındaki seyahat süresi yaklaşık 4 saat 45 dakikaya düşecek.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara'nın kent içi ulaşımında önemli bir rol oynayan Başkentray projesinin yıldönümünde açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, Başkentray'ın 12 Nisan 2018'den bu yana 6 yılda 89 milyon yolcuya hizmet verdiğini duyurdu. Ayrıca, Başkentray'ın metro standardında banliyö işletmeciliği yaparak günde 60 bin yolcuya hizmet sunduğunu belirtti.

Uraloğlu, Ankara'nın ulaşım altyapısını güçlendirmek için yapılan çalışmalara vurgu yaparak, Başkentray projesi ile Ankara'nın raylı sistem ağını önemli ölçüde genişlettiklerini ifade etti. Son 22 yılda Ankara için sürekli çalıştıklarını ve ulaşım ve iletişim altyapısına 601 milyar 510 milyon lira yatırım yapıldığını duyurdu.

g.jpg

“103,6 KİLOMETREYE ÇIKARDIK”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Ankara'nın Türkiye Yüzyılı vizyonu çerçevesinde dünya başkentlerine yakışır eserler üretme çabası içinde olduklarını belirterek, 2018 yılında modernize edilerek hizmete alınan Başkentray'ın Ankara'nın trafik yükünü önemli ölçüde hafiflettiğini vurguladı. Ayrıca, Ankaralıların ulaşımında büyük kolaylıklar sağlayan birçok metro hattını hayata geçirdiklerini ve Ankara'nın raylı sistem ağını önemli ölçüde genişlettiklerini dile getirdi.

Son olarak, 2024 yılının başından bu yana İstanbul, Ankara, Kayseri, Antalya, İzmir ve Gaziantep gibi şehirlerde bir dizi önemli ulaşım projesini hizmete açtıklarını söyleyerek, Türkiye genelinde 416 kilometrelik kent içi raylı sistem projelerini tamamlayarak vatandaşların hizmetine sunduklarını belirtti.

df.jpg

“HATLAR TAMAMEN YENİLENDİ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, son 22 yılda Türkiye'nin demiryolu altyapısına yönelik ciddi yatırımlar yapıldığını vurgulayarak, iyileştirme, yenileme ve kalkınma hamleleriyle ülkenin adeta çehresini değiştirdiklerini belirtti. Mevcut tüm demiryolu hatlarının tamamen yenilendiğini ve hat uzunluğunun 10 bin 948 kilometreden 13 bin 919 kilometreye yükseldiğini dile getirdi. Ayrıca, 2 bin 251 kilometrelik hızlı tren hattı inşa edildiğini, sinyalli hat uzunluğunun 2 bin 505 kilometreden 8 bin 46 kilometreye, elektrikli hat uzunluğunun ise 2 bin 122 kilometreden 7 bin 142 kilometreye çıkarıldığını vurguladı.

dsef.jpg

“BAŞKENTRAY’INI GÜNDE 60 BİN VATANDAŞ KULLANIYOR"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Başkentray'ın 12 Nisan 2018'de hizmete açılmasından bu yana 89 milyon kişiye hizmet verdiğini duyurarak, Başkentray Projesi'nin mevcut demiryolu hattının tamamen yenilenip standardının yükseltilerek metro standardında ulaşım sağladığını belirtti. Proje kapsamında, mevcut demiryolu hatlarının yüksek hızlı tren, banliyö ve konvansiyonel tren işletmeciliğine uygun olarak yenilendiğini vurguladı.

Uraloğlu, Başkentray ile Kayaş-Sincan arasında metro standardında banliyö hizmetinin başladığını ifade ederek, projenin Ankara-Marşandiz arası hat sayısını 4'ten 6'ya, Marşandiz-Sincan arası hat sayısını 3'ten 5'e, Ankara-Kayaş arası hat sayısını ise 2'den 4'e çıkardığını söyledi. Ayrıca, 24 adet banliyö istasyonunun metro standardında yeniden inşa edildiğini ve Eryaman YHT Gar'ının da proje kapsamında tamamlandığını belirtti.

Başkentray'ın kısa sürede 89 milyon yolcu taşıdığını ve günlük olarak 60 bin yolcunun hizmetten faydalandığını ifade eden Uraloğlu, Ankaralıların Başkentray'ın konforunu çok sevdiklerini dile getirdi.

İlgili Haberler