Günboyu Gazetesi'nin bugünkü manşeti

Günboyu Gazetesi'nin bugünkü manşeti
Günboyu Gazetesi'nin bugünkü manşeti

25-11-23-01gun-page-0001-1-001.jpg

YOLCU GARANTİLİ GEÇİŞLER TÜM KAYNAKLARI YUTUYOR

CHP İzmir Milletvekili Rahmi Aşkın Türeli, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın bütçe görüşmelerinde, “Kamu özel iş birliği modeli; her zaman bunun hesabı kitabı doğru yapılıyor mu diye sorduk. Ne yazık ki yapılmış hesap yok. Verilen yolcu geçiş garantileri, havaalanlarında uçuş garantileri hepsi de döviz cinsinden. Böyle bir model olamaz. Bu bir kara delik. Bütün Türkiye’nin kaynaklarını yutuyor. 20 yıl sonra rantabl hale gelecek bir yatırımı bugün yapmak anlamlı değil. Çünkü Türkiye kaynak sıkıntısı çeken bir ülke, her sene cari işlemler açığı veren bir ülke, bunu borçlanmayla karşılayan bir ülke. 2002 yılında AKP iktidarı hükümet etmeye başladıkları zaman Türkiye’nin toplam dış borcu 131 milyar dolardı, şu anda 476 milyar dolar. Üretimi artıramadığınız zaman, teknoloji yoğunluğunu artıramadığınız zaman, yüksek katma değerli üretim yapısına geçmediğiniz zaman ne yazık ki bu olmaz” dedi.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve bağlı kuruluşların 2024 yılı bütçe teklifi, kesin hesap ve Sayıştay raporları görüşülüyor. Komisyonda söz alan Plan ve Bütçe Komisyonu CHP Grup Sözcüsü ve İzmir Milletvekili Rahmi Aşkın Türeli, şunları söyledi: “9. Kalkınma Planı’ndan itibaren hepsinde aynı ifadeler var. Demir yolunun yük taşımacılığında stratejik olduğu ve geliştirilmesi gerektiği söylenmiş. Yük taşımacılığında kara yolunun payı 2002 yılında yüzde 89,3’müş, 2021 yılında yüzde 89,4 yani artış yok yerinde sayıyor. Demir yolu açısından yüzde 4,3’müş 0,3 puan artmış 4,6 olmuş. Yolcu taşımacılığında 2002’de kara yolunun ağırlığı yüzde 96,1’miş 2021’de azıcık azalmış 92,7 olmuş. Demir yolu yüzde 2,3’müş 1,6’ya düşmüş. Bakıldığında hiçbir gelişme yok. Demir yolu ağı ve verimliliği son derece düşük.

Kamu özel iş birliği modeli; her zaman bunun hesabı kitabı doğru yapılıyor mu diye sorduk. Ne yazık ki yapılmış hesap yok. Verilen yolcu geçiş garantileri, havaalanlarında uçuş garantileri hepsi de döviz cinsinden, böyle bir model olamaz. Bu bir karadelik. Bütün Türkiye’nin kaynaklarını yutuyor. 20 yıl sonra rantabl hale gelecek bir yatırımı bugün yapmak anlamlı değil. Çünkü Türkiye kaynak sıkıntısı çeken bir ülke, her sene cari işlemler açığı veren bir ülke, bunu borçlanmayla karşılayan bir ülke. 2002 yılında AKP iktidarı hükümet etmeye başladıkları zaman Türkiye’nin toplam dış borcu 131 milyar dolardı, şu anda 476 milyar dolar. Üretimi artıramadığınız zaman, teknoloji yoğunluğunu artıramadığınız, yüksek katma değerli üretim yapısına geçmediğiniz zaman ne yazık ki bu olmaz. Ulaştırma ve kara yollarına verilecek 2024 yılındaki garantiler 79 milyar lira. 2025 yılında 143 milyar lira, 2026 yılında 171 milyar lira. Büyük paralar bunlar."

Gazetemizin birinci sayfasını okumak için tıklayınız...

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar