Çekmeköy–Sancaktepe–Sultanbeyli Metro Hattı çalışması yeniden başladı

Çekmeköy–Sancaktepe–Sultanbeyli Metro Hattı çalışması yeniden başladı
Yapımı 2 yıldır duran Çekmeköy–Sancaktepe–Sultanbeyli Metro Hattı inşaatı tekrar başlıyor.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, yapımı durdurulmuş olan “Çekmeköy - Sultanbeyli Metro Hattı” inşaatı tekrar başlaması için talimat vermişti. İnşaat açılışı İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin sosyal medya hesabından canlı olarak yayınlanıyor. 

Üsküdar – Ümraniye – Çekmeköy Metro Hattı'nın devam niteliğindeki Çekmeköy – Sancaktepe – Sultanbeyli Metro Hattı, sırası ile Meclis Mahallesi, Sarıgazi (entegrasyon istasyonu), Şehir Hastanesi, Abdurrahmangazi, Samandıra, Veysel Karani, Hasanpaşa ve Sultanbeyli İstasyonlarından geçerek Sultanbeyli TEM yolu kenarında son bulacak.

YOLCULUK 16 DAKİKA SÜRECEK

10,9 km'lik 8 istasyonlu hatta, yolculuk süresi 16 dakika sürecek ve saatte tek yönde 65 bin yolcu taşınabilecek. Son teknolojiyle inşa edilen ve tam otomatik sürücüsüz metro olarak hizmet verecek hattın istasyonlarında, tam boy peron ayırıcı kapılar kullanılacak. Samandıra İstasyonu'nda sürücülerin park ederek metro ile yolculuğuna devam edebilmesi için 336 araç kapasiteli tam otomatik mekanik otopark yapılacak.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, inşaatı tekrardan başlayan ‘Çekmeköy – Sultanbeyli Metro Hattı’ için düzenlenen törende konuştu.

İmamoğlu, “Metro birinci sıra işimiz. İstanbul’da metroyu birinci meseleye taşıma konusu milli bir meseledir” diye belirtti.Yapımı durdurulmuş olan “Çekmeköy – Sultanbeyli Metro Hattı” inşaatı tekrar başlıyor.

İmamoğlu şunları kaydetti:önemli tanımı yapabilsek ama değil. Toplu ulaşım, başka önemli bir konu ama farklı bir noktada duran depremle ilgilenmemiz gereken başka bir husus var. Ya da toplumsal olarak hiçbir zaman unutmamamız gereken önümüzdeki yıllarda en önemli çözüm bekleyen konulardan biri sığınmacı konusu. Tek önemli bir konu var ona odaklanalım deme şansımız yok bu kadım kentte.

Ama toplu ulaşım hayatımızın her anında hissettiğimiz bir konu. Toplu ulaşıma dair her günümüz dolu dolu geçiyor. Arkadaşlarımla bu konuya en hassas bir biçimde ilgi gösteriyoruz. Metro birinci sıra işimiz. İstanbul’da metroyu birinci meseleye taşıma konusu milli bir meseledir.

Yüzlerce kilometrelik metroyu bu şehre kazandırmalıyız. Sözen’den itibaren emeği geçen her belediye başkanına tek tek teşekkür ediyorum. Bizim de bir iddiamız var daha fazlasını yapabilmek. Bizden sonra gelenlerin de iddiası bu olmalı. O yüzde her şey çok güzel olacak diyoruz, oldu demiyoruz. Her sabah uyandığınızda her şey çok güzel olacak deyin, farklı bir enerjiyle başlarsınız. Daha iyisini yakalamak. Bugün attığımız adımların da bu adımlar olduğunu belirtmek isterim.
“Alman Deutsche Bank’ın sürece güven duyarak katkı sunması anlamlıdır, teşekkür ediyorum”

Duran metro projelerimiz vardı, bunlar 8 hat idi. Bugün bir başka metro hattının başlangıcını gerçekleştiriyoruz. Bu hat önemli bir hat. Artık gün hizmet günü. Bu hattın hayata geçmesiyle ilgili finansman konusuyla ilgili arkadaşlarım yoğun bir çalışma ortaya koydular. İki yıldır duran bu şantiyenin hareketlenmesiyle ilgili bulunan finans kaynağıyla beraber yine bu hattın imalatçıcı cesur firmalarımızın katılımıyla sürece başlamış bulunuyoruz.

İnşallah bu süreç hızlıca bitsin istiyoruz. Bugün açıkçası şunu belirtelim, ekonomi hem ülkemizde hem dünyada kolay bir süreç yaşamıyor. Finans dünyası 2 yıl öncesinden çok daha kötü bir durumda. Özellikle kaynak bulma konusunda çok daha darlaştığı bir dönemde güven duyması ve yaptığımız yurt dışı temaslarının da bunda etkili olduğuna yürekten inanıyorum, Alman Deutsche Bank’ın da bu sürece güven duyarak katkı sunması anlamlıdır. İş birlikleri için teşekkür ediyorum.
“Kim kolunu çekerse biz kolumuzu uzatıp onun kolunu yıkamaya dönük mücadelemizi vereceğiz”

İstanbul’un gücü başkadır, potansiyeli farklıdır. Dünya durur İstanbul durmaz. Buna göre birbirimizi desteklemeliyiz, topyekun hareket etmeliyiz. 16 milyon insanımızın yüreği İstanbul için çarpmalı. Doğru kararlar almalıyız, bu konuda iş birliği yapmalıyız. Bu işin merkezi hükûmeti, İstanbul belediyesi, ilçe belediyesi yok. Bu işin önünde engel değil, herkesin bu tarz işlerin önünde yardım eden bir karakterle hareket etmesi lazım.

Biz buna hazırız. Kim kolunu çekerse biz kolumuzu uzatıp onun kolunu yıkamaya dönük mücadelemizi vereceğiz. Yani iş birliği konusunda biz kendimizi en yürekli kurum olarak görüyoruz. Hangi kişi, hangi mevki, hangi siyasi makam olursa olsun. Bu ortaya koyduğumuz toleransın, birleşme duygusunun karşılığıdır bu duyulan güven.

"BU KADAR BASİT"

Geline noktada imzalar atılmıştır, İBB, müteahhitler, Ankara iş birliğini kutluyoruz. Herkes alkışlayacak, bu kadar basit. Bir hizmetin sahibi devlettir, kamudur, millettir. Siz sadece o süreci o gün başarıya kavuşturan aracı konumundasınızdır. Onun için başarılarımızla övünelim ama asla sahibi demeyelim. Haddimize değil. Her proje ne bir partiye aittir ne makamdaki kişiye aittir. Partimizin benim projem ifadesini kimse ağzımızdan duymayacak. Milletçe biz yaptık.Sadece Avrupa değil, başka ülkelerle bu süreci destekleyici irtibatlarımız sürüyor. Metro veya farklı duran projelerin her birini harekete geçireceğimiz gibi öncelediğimiz bir çok projemiz için kaynak ve yatırımcı iş birliğini ortaya koyup artı yeni bazı finansman modelleriyle İstanbul’u buluşturarak yani yap-işlet-devlet projesini daha farklı anlayışlarla yeni projelerinin İstanbul’a kazandırılmasında özenle hareket edeceğiz.

İETT hatlarını kısalaştırarak ekspres haline getirip diğer toplu ulaşım hatlarımızı desteleyecek hale getireceğiz. Deniz ulaşımıyla diğer toplu taşımaları buluşturan alanları daha etkin hale getireceğiz.

“Vatandaşlarımız, Sultaybeyli’den Yenikapı’ya 50 dakikada varmış olacak, Sarıgazi’den Üsküdar’a da 28 dakikada ulaşmalarını sağlayacağız.”

 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar