Ankara'da metrobüs dönemi başlıyor: Test sürüşü yapıldı

Ankara'da metrobüs dönemi başlıyor: Test sürüşü yapıldı

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Yenikent-Ulus-Karapürçek Metrobüs Hattı’nda test sürüşlerine başladı.

Ankara'nın ulaşım ağında devrim niteliğinde bir yenilik başlıyor. Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), kent içi ulaşımın çehresini değiştirecek Yenikent-Ulus-Karapürçek Metrobüs Hattı'nda test sürüşlerine resmen başladı.

T24'teki habere göre Belediye Başkanı Mansur Yavaş, bu önemli adımı sosyal medya hesabından duyurarak, "Ankara'da metrobüs dönemini başlatıyoruz. Çevreci ve sürdürülebilir ulaşım çözümlerimizle başkentimizi geleceğe taşıyoruz" ifadelerini kullandı.

Bu yeni proje, başlangıçta günde 200 bin yolcuya hizmet verecek ve 2035 yılına kadar bu sayının 300 bine ulaşması bekleniyor. Metrobüs hattının güzergahı, Yenikent merkezinden başlayıp, Ayaş Yolu, İstanbul Yolu ve Yenimahalle Kavşağı üzerinden Ulus'a, oradan da Karapürçek Mahallesi'ne uzanacak.

EGO Genel Müdür Yardımcısı Taylan Engin, 25 metre uzunluğundaki dizel test aracının teknolojik donanımının ve yolcu kapasitesinin yüksekliğinin altını çizdi. Engin, "Elektrikli e-BRT sistemimiz, Karapürçek’e kadar uzanan ayrılmış bir yol şeridinde çalışacak. Şu anda bu sistemle yolcularımızı taşıyarak, onların geri bildirimlerini alıyor, memnuniyet ve şikayetlerini dinliyoruz" dedi.

E-BRT hattında hizmet verecek olan elektrikli otobüs filosu, 25-36 metre uzunluğunda, 30 adet lastik tekerlekli tramvay modelinden oluşacak. Bu otobüsler, demiryolu tasarım standartlarına uygun olup, yüksek sürüş konforu ve tren kontrol sistemine sahip olacak. Ayrıca, bu sıfır emisyonlu araçlar, kendilerine özel yol şeridinde seyredecek ve akıllı güç yönetimi teknolojisi sayesinde, başlangıç ve son duraklarda kurulacak şarj ünitelerinde sadece 12 dakikada şarj olabilecek.

Ankara'nın yeni metrobüs hattı, kent içi ulaşımda verimliliği artırırken, çevreci yaklaşımıyla da dikkat çekiyor. Başkent sakinlerini daha hızlı, konforlu ve çevre dostu bir ulaşım alternatifi bekliyor.