Turist harcamaları zirveye oynuyor! 6 milyar doları aşabilir

Turist harcamaları zirveye oynuyor! 6 milyar doları aşabilir
Yılın ilk dokuz ayında 39 milyonu aşkın turist ağırlayan Türkiye’nin turizm geliri arttı. Ucuz tatil için tercihlerde ilk sırada yer alan Türkiye aynı zamanda ucuz alışveriş için de popüler hale geldi. Turistlerin giyim ve ayakkabı için harcadıkları tutar 4 milyar 502 milyon dolara ulaştı.

TURİST HARCAMALARI ZİRVEYE OYNUYOR!

Turistlerin alışveriş için gözde ülkesi haline gelen Türkiye’de turistler ekonomiye dolarla katkı sağladı. İlaç, benzin, giyim neredeyse her ürünü Türkiye’den almaya başlayan turistler ekonomiyi de canlandırdı.

SADECE 1 MİLYON KİŞİ ALIŞVERİŞ İÇİN GELDİ

Yüksek kur ve ucuz tatil, Türkiye’yi alıveriş destinasyonu haline getirdi. Bu yılın 9 ayında Türkiye’ye sadece alışveriş amacı ile gelen turist sayısı 1 milyon 686 bin kişiye ulaşırken söz konusu turistlerin giyim ürünü ve ayakkabıya harcadıkları tutar da 4 milyar 502 milyon dolara ulaştı.

TÜİK''in açıkladığı 3. çeyrek turizm verilerine göre, bu yılın ocak-eylül döneminde Türkiye’ye 39 milyon 390 bin turist gelirken bunun yüzde 4,2’si yani 1 milyon 686 bini Türkiye’yi alışveriş nedeniyle tercih etti.

2 MİLYONU AŞABİLİR BEKLENTİSİ

Söz konusu rakam turizmin zirve yaptığı 2019 yılının tamamında 1 milyon 691 bin kişi idi. Sektör temsilcileri, bu yılın tamamında alışveriş için gelen turist sayısının 2 milyonu aşmasını bekliyor.

TÜİK verilerine göre bu yılın 9 ayında toplam turizm geliri 35 milyar doları aştı. Bunun 4 milyar 502 milyon dolarlık kısmı ise hazır giyim ürünü ve ayakkabı alıverişinden oluştu. Yine turizmin zirve yaptığı 2019 yılında ilgili kalemlerde harcama tutarı 4 milyar 929 milyon dolar olarak gerçekleşmişti.

Ekonomim''den Yener Karadeniz''in haberine göre rakamlarının 6 milyar doları aşması öngörülüyor. Tescilli Markalar Derneği Başkanı İzzet Stamati, turist alışveriş oranının yaz aylarına göre düşse de geçmiş yılların aynı dönemine göre artışın devam ettiğini söyledi. Stamati, “Turist alışveriş oranı yabancı markalarda yüzde 35’lerde. Bu oran geçen yıllarda yüzde 15-20’leri geçmezdi” dedi.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar