Sıfır devri sona erdi, yineleme başladı

Sıfır devri sona erdi, yineleme başladı
Tüm dünyayı kasıp kavuran ekonomik krizde vatandaş çareyi yinelemede buldu. Elektronikten giyime ayakkabıdan otomobile kadar bir çok şeyde artan fiyatlar tüketiciyi, elindeki eski ürünün değerini bilmeye yöneltti. Tüketicinin yeni eğilimini fark eden markalar da yenileme pazarına yatırımları hızlanıyor.

SIFIR ALAMAYAN VATANDAŞ YİNELEMEYE GİTTİ

Enflasyonun giderek artması, gün geçtikçe fakirleşen vatandaş çareyi yine kendinde buldu. Her güne zam haberiyle uyanan vatandaş, yeni bir ürün almak yerine eski ürününü yeniliyor.

Cep telefonundan hazır giyime, ayakkabıdan mobilyaya ve otomobile kadar pek çok alanda hem şirketler hem de tüketiciler, artık sıfır ürün yerine yenilenen ürünlere yöneldi.

Dünyanın en büyük mobilya ve ev dekorasyonu markalarından Ikea, kullanılmış mobilyaları geri alıp ikinci el olarak yeniden satmaya başladı. ABD, İngiltere, Avustralya ve Kanada’da başlatılan pilot programının Türkiye’de de uygulanması bekleniyor. Öte yandan dünyanın en yaygın hazır giyim markası İspanyol Zara da İngiltere’de tamir ve tadil hizmeti başlattı. Türkiye’de ise şimdilik cep telefonu giyim ve otomobilde benzer modeller hayata geçirildi.

TAMİR VE TADİLAT İKİYE KATLANDI
Ekonomim.com''a konuşan İstanbul Terziler Odası Başkanı Turan Aydoğdu, tüketicilerin alım gücünün düşmesi sebebiyle sektörde işlerin ikiye katlandığını ifade etti.

Aynı zamanda sıfır beyaz eşya satışları da Ocak-Ekim döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 azaldı. Yapılan araştırmalara göre ikinci el satışların arttığı belirtildi. 

"TERZİLER ALTIN GÜNLERİNE DÖNÜYOR"

Kıyafette son dönemde yaşanan fiyat artışlarını vatandaşları terzilere yönlendirdi. Türkiye Terziler, Konfeksiyoncular ve Hazır Giyim Sanatkarları Federasyonu Başkanı Ali Safa Şen, “Yaşanan enflasyonist baskı, tüketicilerin zorunlu ihtiyaçlar dışındaki gereksinimlerini ötelemesine yol açtı. Giyim ihtiyaçlarını ise eski kıyafetlerini bedenine göre tadil ve tamir ettirerek kullanmaya başladı. Terziler eski altın günlerine dönmeye başladı" dedi.

670

FABRİKA ÇIKIŞLI İKİNCİ EL ARAÇ SATIŞI

Yenileme furyasına otomobil devleri de giriyor. Fransız Renault önümüzdeki yıl Türkiye’de bu hizmeti başlatacak markalardan biri olacağını duyurdu. Otomotiv devi Renault da Fransa ve İspanya’da ‘Refactory’ ismiyle başlattığı fabrika çıkışlı ikinci el araç satışı modelini önümüzdeki yıl resmen Türkiye’ye getireceğini açıkladı.

SIFIR AZALDI, İKİNCİ EL ARTTI

Tüm sektörlerde yinelemenin olduğunu kaydeden MOBİSAD Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Lütfü Soylu, "Geçmişte Anadolu’da neredeyse her ilçede birçok alanın tamircisi vardı. Çin’in de etkisi ile 2000’li yılların başında artan tüketim çılgınlığının da etkisi ile ‘bu ürünü tamir ettirmektense yenisini almak daha mantıklı’ dönemi başlamıştı. Şimdi o dönem bitti” dedi.

"Counterpoint’in araştırmasına göre dünyada sıfır telefon satışları 2021’den 2022’ye geçişte yüzde 11 azaldı" diyen Soylu, "Yenilenmiş telefon pazarı da yüzde 10 büyüdü" diye konuştu.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar