Ramazan hareketliliği henüz çarşı pazara uğramadı!

Ramazan hareketliliği henüz çarşı pazara uğramadı!
Her yıl Ramazan ayına özgü alışveriş yoğunluğu, bu yılın başlamasıyla birlikte beklenen düzeyde gerçekleşmedi.

İstanbul'un sembolik mekanlarından Mısır Çarşısı dahil olmak üzere çarşı ve pazarlarda yaşanan durgunluk, toptan satışları ve restoran rezervasyonlarını olumsuz etkiledi.

Sektör temsilcileri tarafından yapılan açıklamalara göre, toptan gıda satışlarında geçen yıla göre yüzde 40'a varan bir düşüş yaşandı. Aynı şekilde restoranlardaki toplu rezervasyonlarda da yüzde 70'e varan bir azalma görüldü.

Dünya Gazetesi'nin haberine göre konuşan sektör temsilcileri, perakende tarafta da çeşitlilikte azalma ve temel ürünlere yönelik talep artışı yaşandığını belirttiler. Ramazan kolilerinde talebin azalması ve şirketlerin koli yerine hediye kartlarına yönelmeleri dikkat çekiyor.

Gıda Perakendecileri Derneği Başkanı Alp Önder Özpamukçu, sepetlerdeki ürünlerde bir azalma olduğunu ve çeşitlilikte de düşüş yaşandığını ifade etti. Ayrıca, toptan gıda satışlarında yüzde 40'a varan bir düşüş olduğunu belirten İstanbul Gıda Toptancılar Çarşısı Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Karlı, bu yıl işlerin geçmiş yıllara göre daha da düşük olduğunu söyledi.

Ramazan pidesinde ise kilogram fiyatındaki artış dikkat çekiyor. Fırıncılar Federasyonu Başkanı Halil İbrahim Balcı, kilogram fiyatının 55-60 TL arasında değiştiğini belirtti. Ancak ekmek fiyatlarında bir değişiklik yaşanmadığını ifade etti.

Restoranlar tarafında da toplu rezervasyonlarda yüzde 70'e varan bir düşüş olduğu bildirildi. Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği Genel Başkanı Ramazan Bingöl, toplu yemek rezervasyonlarında yaşanan düşüşü "Artık o dönemler kapandı" şeklinde değerlendirdi.

Bazı kurum ve firmalar ise ürünlerinde sabit fiyat uygulamasına geçerek, tüketiciye daha güvenilir ve kararlı bir alışveriş ortamı sunmaya çalışıyor. Reis Gıda, 80 günlük sabit fiyat uygulamasına geçerken, Et ve Süt Kurumu ile İstanbul Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Perakendeciler Derneği arasında yapılan protokol kapsamında kırmızı et fiyatlarının sabitlenmesi uygulamasına başlandı.

Türkiye genelinde yaşanan bu eğilimler, Ramazan ayı süresince tüketicilerin alışveriş ve tüketim alışkanlıklarında belirgin bir değişiklik olduğunu gösteriyor.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar