James Webb'den korkutan 6 büyük galaksi keşfi! Gezegen mi Kara delik mi?

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı'nın (NASA) Kanada Uzay Ajansı (CSA) ve Avrupa Uzay Ajansı (ESA) ile birlikte geliştirdiği James Webb Uzay Teleskobu'nun 6 büyük galaksi keşfettiği bildirildi.

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı''nın (NASA) Avrupa Uzay Ajansı (ESA) ve Kanada Uzay Ajansı (CSA) ile ortaklaşa geliştirdiği James Webb teleskobu, 25 Aralık 2021 tarihinde başarıyla fırlatılmış ve yörüngesine yerleşerek çalışmalara başlamıştı.

Eskiyen Hubble Uzay Teleskobu''nun yerine geçecek James Webb Uzay Teleskobu, Güneş sisteminin ötesinde keşfedilen yeni gezegenlerde yaşam olup olmadığını araştırıyor.

ABD''de yeni yayımlanan çalışmada, James Webb Uzay Teleskobu''nun 6 büyük galaksi keşfettiği bildirildi.
Penn State Üniversitesi''nden astronomi ve astrofizik profesörü olan çalışmanın ortak yazarı Joel Leja, teleskobun keşfettiği 6 galaksinin beklenenden çok daha büyük olduğunu söyleyerek "küçük, genç, bebek galaksiler" bulmayı beklediklerini ancak "bizimki kadar olgun galaksiler" keşfettiklerini belirtti.

KARA DELİK OLASILIĞI VAR

Keşfedilen galaksilerin, evrendeki erken galaksileri temsil eden modellerin yüzde 99''uyla büyüklük konusunda çeliştiği belirtilen çalışmada, bilim insanlarının söz konusu galaksilerin nasıl oluştuğunu ve geliştiğini yeniden düşünmesi gerektiği kaydedildi.

Leja, "Veriler, bunların olası galaksiler olduğunu gösterse de bence bu nesnelerden birkaçının gizlenmiş süper kütleli kara delikler olma olasılığı var." dedi.