Fitch, petrol ve doğal gaz fiyat tahminlerini düşürdü

Fitch, petrol ve doğal gaz fiyat tahminlerini düşürdü
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings yakın dönemde talebin zayıf kalacağı ve arzın güçlü olacağı beklentilerine işaret ederek petrol ve…

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings yakın dönemde talebin zayıf kalacağı ve arzın güçlü olacağı beklentilerine işaret ederek petrol ve Avrupa TTF doğal gaz fiyatı tahminlerini düşürdü.

Brent petrol için 2023 yılı beklentisini 85 dolar/varil seviyesinden 80 dolara indiren Fitch, Batı Teksas petrolü için beklentisini de 80 dolardan 75 dolara çekti.

Avrupa TTF için 2023 yılı doğal gaz fiyatı beklentisi 20 dolar/mcf seviyesinden 12 dolar/mcf seviyesine indirilirken, 2024 yılı için beklenti de 20 dolardan, 10 dolara düşürüldü.

Fitch Ratings yayınladığı raporda, “2023 petrol fiyatları için daha düşük varsayım, zayıf kısa vadeli talebi ve küresel ekonomik büyümenin yavaşlaması ve özellikle Rusya’dan gelen hala dayanıklı petrol arzı konusundaki endişeleri yansıtmaktadır. OPEC+ ülkeleri özellikle Suudi Arabistan yakın zamanda vadeli petrol fiyatlarına bir miktar destek sağlasa da, ihtiyaç duyulduğunda arzı artırmak için hazır durumdaki kapasiteleri mevcut olacaktır. ABD ve Kanada’nın üretimi 2023 yılı ikinci yarısında ve 2024 yılında hafifçe artması muhtemeldir” değerlendirmesini yaptı.

Petrol için 2025 ve 2026 tahminlerini yukarı yönlü revize eden Fitch, tahminlerin yükseltilmesine neden olarak jeopolitik gerilimlerin ve hala güçlü petrol talebinin fiyatları etkileme olasılıklarını işaret etti.

Fitch brent petrol için 2025 beklentisini 65 dolar/varilden 70 dolara çıkarırken, 2026 beklentisini de 53 dolardan 65 dolara yükseltti.

Dr Ellen Wald (Investing.com) petrol için ne dedi : Çin Sorunu Petrol Fiyatlarını Bir Süre Daha Baskılayabilir

Çin, petrol piyasası için büyük sorunlara neden oluyor. Özellikle, Çin’in pandemi karantinaları sonrasındaki düzensiz ekonomik toparlanması, bu yıl için petrol piyasası tahminlerini zorlaştırıyor.

2022 yılının sonunda Çin’in ekonomisinin yeniden açılması, petrol fiyatı tahminlerinde en önemli faktörlerden biriydi. Daniel Yergin gibi bazı uzmanlar, Çin tamamen yeniden açıldığında petrol fiyatlarının varil başına 120 dolara ulaşabileceğini öngörmüştü.

IEA, Çin ekonomisinin 2023 yılında küresel petrol talebi artışının yarısından fazlasını sağlayacağını öngörmüştü. O dönemde, analistlerin Çin’in 2023’teki ekonomik potansiyelini abarttığını ve belirsiz petrol talebiyle birlikte daha yavaş ve inişli çıkışlı bir ekonomik toparlanmanın daha olası olduğunu belirtmiştim).

Şimdi 2023’ün yarısına geldiğimizde, Çin’de beklenen ekonomik toparlanmanın gerçekleşmediği açıkça ortaya çıktı. Gayrimenkul, ihracat ve sanayi sektörleri beklenen güçlü ekonomik toparlanmayı göstermedi. Birçok banka, Çin ekonomisinin duraksadığını gösteren verilere yanıt olarak petrol fiyatlarına yönelik tahminlerini düşürdü.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings yakın dönemde talebin zayıf kalacağı ve arzın güçlü olacağı beklentilerine işaret ederek petrol ve Avrupa TTF doğal gaz fiyatı tahminlerini düşürdü.

Brent petrol için 2023 yılı beklentisini 85 dolar/varil seviyesinden 80 dolara indiren Fitch, Batı Teksas petrolü için beklentisini de 80 dolardan 75 dolara çekti.

Avrupa TTF için 2023 yılı doğal gaz fiyatı beklentisi 20 dolar/mcf seviyesinden 12 dolar/mcf seviyesine indirilirken, 2024 yılı için beklenti de 20 dolardan, 10 dolara düşürüldü.

Fitch Ratings yayınladığı raporda, “2023 petrol fiyatları için daha düşük varsayım, zayıf kısa vadeli talebi ve küresel ekonomik büyümenin yavaşlaması ve özellikle Rusya’dan gelen hala dayanıklı petrol arzı konusundaki endişeleri yansıtmaktadır. OPEC+ ülkeleri özellikle Suudi Arabistan yakın zamanda vadeli petrol fiyatlarına bir miktar destek sağlasa da, ihtiyaç duyulduğunda arzı artırmak için hazır durumdaki kapasiteleri mevcut olacaktır. ABD ve Kanada’nın üretimi 2023 yılı ikinci yarısında ve 2024 yılında hafifçe artması muhtemeldir” değerlendirmesini yaptı.

Petrol için 2025 ve 2026 tahminlerini yukarı yönlü revize eden Fitch, tahminlerin yükseltilmesine neden olarak jeopolitik gerilimlerin ve hala güçlü petrol talebinin fiyatları etkileme olasılıklarını işaret etti.

Fitch brent petrol için 2025 beklentisini 65 dolar/varilden 70 dolara çıkarırken, 2026 beklentisini de 53 dolardan 65 dolara yükseltti.

Dr Ellen Wald (Investing.com) petrol için ne dedi : Çin Sorunu Petrol Fiyatlarını Bir Süre Daha Baskılayabilir

Çin, petrol piyasası için büyük sorunlara neden oluyor. Özellikle, Çin’in pandemi karantinaları sonrasındaki düzensiz ekonomik toparlanması, bu yıl için petrol piyasası tahminlerini zorlaştırıyor.

2022 yılının sonunda Çin’in ekonomisinin yeniden açılması, petrol fiyatı tahminlerinde en önemli faktörlerden biriydi. Daniel Yergin gibi bazı uzmanlar, Çin tamamen yeniden açıldığında petrol fiyatlarının varil başına 120 dolara ulaşabileceğini öngörmüştü.

IEA, Çin ekonomisinin 2023 yılında küresel petrol talebi artışının yarısından fazlasını sağlayacağını öngörmüştü. O dönemde, analistlerin Çin’in 2023’teki ekonomik potansiyelini abarttığını ve belirsiz petrol talebiyle birlikte daha yavaş ve inişli çıkışlı bir ekonomik toparlanmanın daha olası olduğunu belirtmiştim).

Şimdi 2023’ün yarısına geldiğimizde, Çin’de beklenen ekonomik toparlanmanın gerçekleşmediği açıkça ortaya çıktı. Gayrimenkul, ihracat ve sanayi sektörleri beklenen güçlü ekonomik toparlanmayı göstermedi. Birçok banka, Çin ekonomisinin duraksadığını gösteren verilere yanıt olarak petrol fiyatlarına yönelik tahminlerini düşürdü.

Sonuç olarak, petrol fiyatları üç haneli rakamları zorlamak yerine orta ve düşük 70 dolarlarda seyrediyor.

Öte yandan, Çin rekor miktarda ucuz Rus ham petrolü ithal ediyor ve bunun büyük bir kısmını depoya koyuyor. Mayıs ayında Çin , Temmuz 2020’den bu yana depoladığı en yüksek miktar olan günlük 1,77 milyon varil ham petrolü stoklarına ekledi. Aynı zamanda rafineri çalışmaları da yüksek. Çin Mayıs ayında günde 14,6 milyon varil ham petrol işleyerek Mayıs 2022’ye kıyasla %15,4’lük bir artış kaydetti ve aylık toplamda ikinci en yüksek seviyeye ulaştı.

Ancak ekonomik veriler göz önüne alındığında, Çin’in yurt içinde daha fazla petrol ürünü kullandığı görülmüyor. Daha ziyade, şu anda piyasada bulunan ucuz Rus ve İran petrolünden faydalanıyor ve bunu işleyerek bölgede ihraç ettiği petrol ürünlerine dönüştürüyor ve geri kalanını depoya koyuyor.

Reuters verilerine göre Çin’in rafine yakıt ihracatı 2023 yılının ilk beş ayında %45,5 oranında arttı.

Çin yılın geri kalanında ucuz ham petrol ithal etmeye, rafine etmeye ve ürün ihraç etmeye devam etmekten memnun görünüyor. Kısa bir süre önce üçüncü ham petrol ithalat kotalarını yayımladı ve rafinerilerin ithal etmesine izin verilen toplam hacmi arttırdı. Çin, geçen yılın aynı dönemine göre %20’lik bir artışla 194,1 milyon ton ham petrol ithal edilmesine izin verecek.

Bu durum Çin’in şu anda ekonomik toparlanmanın düzensiz hızından memnun olduğunu ancak fırsat varken ucuz ham petrolden faydalanmak istediğini gösteriyor olabilir.

Belki de Çin gelecekte daha yüksek iç taleple karşılaşacağına inanıyor ve şimdi ucuz ham petrol depolayarak buna hazırlanıyor. Ayrıca, yurtiçi sanayi üretimi hâlâ zayıfken, yurtiçi rafineri ve ihracat işlerini ekonomik güç ve büyüme alanı olarak görüyor.

Tahminciler Çin’in 2023’teki ekonomik toparlanması konusunda yanıldılar, ancak 2024 ve sonrasında daha yüksek GSYİH ve petrol talebinde büyük sıçramalar görülebilir. Çin buna hazırlanıyor ve Suudi Arabistan da şu anda daha az petrol üretecek; ancak gelecekte Çin’e daha fazla ham petrol tedarik etmek için sözleşmeleri güvence altına alarak buna hazırlanıyor.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar