Dijital pazarlama neden yükselişte?

Dijital pazarlama neden yükselişte?
İnternet ve sosyal medya kullanımındaki yükseliş, pazarlama bütçelerinde dijitalin payını her geçen yıl artırıyor.

Dijital pazarlama neden yükselişte?

Günümüzde markalar dijital pazarlama konusunda bütçelerini ciddi şekilde genişletmiş durumda. Araştırmalar, ABD ve İngiltere’de dijital pazarlamaya ayrılan bütçelerin geçen yıl yaklaşık yüzde 45 oranında artarak 55 milyar dolara ulaştığını ortaya koyuyor. Bu pazardaki küresel harcamanın ise yaklaşık 100 milyar doları bulduğu hesaplanıyor. Bu da şirketlerin geleneksel yöntemlerden uzaklaşmaya başladığını gösteriyor. Şirketler müşterilerine, sosyal medya, arama motoru sonuçları, chatbotlar veya dijital asistanlar üzerinden direkt ulaşmak için pazarlama bütçelerini daha çok bu alana yönlendiriyor.

Türkiye’de de dünyadaki bu trende paralel bir gelişme var. Bundan beş yıl öncesine kadar pazarlama bütçelerinin yüzde 5-10’u arasında bir bölümünü dijitale ayıran şirketlerin bu oranı bugün yüzde 50’lere kadar çıkardığı dikkat çekiyor. Yılın ilk altı aylık reklam harcamalarına bakıldığında dijital ve sinema dışında diğer kategorilerin bir yıllık süreçte reel olarak küçüldüğü gözleniyor. Dijital reklam harcamalarının toplam içindeki payı da yüzde 27’den 31’e yükseldi.

dijital-pazarlama.jpg

DİJİTAL PAZARLAMA NEDEN YÜKSELİŞTE?

  • Yapılan araştırmalara göre dünya nüfusunun yüzde 57’si internet kullanıyor.
  • İnternetteki kullanıcıların yüzde 92’si video izleme sitelerini ziyaret ediyor.
  • Yüzde 58’lik kesim internet üzerinden televizyon içeriklerini izliyor.
  • Dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 45’i yani 3,5 milyarı sosyal medya kullanıyor.

TÜKETİCİ DENEYİMLEME İSTİYOR

Gayrimenkul sektöründe tüketiciler artık satın alacakları daire ya da ofisi deneyimleme istiyor. Bu noktada görsel gücü de yüksek olduğundan dijital pazarlama işin içinde daha çok girmiş durumda.

rakamlarla2016dijitalpazarlama-blog-image-1024x482.jpg

DİJİTALE YÖNELMENİN NEDENİ NE?

  • Dijital pazarlama sayesinde reklamların geri dönüşleri izlenebiliyor.
  • Erişilen kişilerin davranışları belirlenebiliyor.
  • Hedef kitle analizi rahatlıkla yapılabiliyor.
  • Böylelikle şirketlerin pazarlama bütçelerinde dijitalin payını artırıyor.

 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar