Devir değişiyor, alışkanlıklar değişmiyor

Devir değişiyor, alışkanlıklar değişmiyor
Pazar tezgahlarından online sipariş verilmesini sağlayan mobil uygulama Pazardan, 2022 Kullanıcı Davranış Araştırması’nı yayımladı. Yapılan araştırmaya göre, her 10 kişiden 7’si en taze meyve ve sebzelerin semt pazarlarında bulunduğunu düşünüyor.

Pandeminin ardından giderek yaygınlaşan sağlıklı yaşam trendi, tüketicileri gıda alışverişlerinde taze sebze ve meyveye yönlendiriyor. Pazar tezgahlarındaki taze ürünleri alarak doğrudan tüketiciye teslim eden Pazardan uygulaması, İstanbul’da 200 kadın tüketiciyle gerçekleştirdiği 2022 Tutum ve Davranış Araştırması’nda tüketicilerin gıda alışverişlerindeki değişen alışkanlıklarına ve tercih kriterlerine ışık tutuyor. Farklı yaş, meslek ve eğitim gruplarından kişilerin katıldığı araştırmada tüketicilerin alışverişlerini en çok nerelerden yaptıkları ve çevrimiçi alışveriş kanallarına ilişkin görüşleri de ele alındı.
 

HER 10 KİŞİDEN 7’Sİ EN TAZE MEYVE VE SEBZELERİN SEMT PAZARLARINDA BULUNDUĞU DÜŞÜNÜYOR 

Yapılan araştırmada katılımcılara hangi sıklıkla meyve ve sebze tükettikleri soruldu. Katılımcıların yüzde 54’ü bu soruya her gün cevabını verirken yüzde 23’ü ise haftada 4 ila 5 kez meyve tükettiklerini söyledi. Ankete katılanların yüzde 40’ı meyve ve sebze alışverişinde fiyat avantajını ikinci planda tuttuğunu, alışverişlerinde en önemli kriterin ‘tazelik’ olduğunu ifade ediyor. Pazardan’dan edinilen bilgilerden hareketle bu noktada 10 kişiden 7’si en taze meyve ve sebzelerin üreticiden yola çıkarak doğrudan tüketiciye ulaştırıldığı yerler olan semt pazarlarından satın alınabileceğini bildirirken, alışverişlerini bu tezgahlardan yapıyor. 

KATILIMCILARIN YÜZDE 71’İ MEYVE VE SEBZE ALIŞVERİŞLERİNİ DE ÇEVRİMİÇİ YAPMAK İSTİYOR 

Pazardan tüketici alışkanlıklarını incelediği araştırmada, dijitalleşmenin bu davranışlar üstündeki etkisine de mercek tutuyor. Buna göre tüketicilerin 3’te ikisi alışverişlerini artık çevrimiçi kanallar aracılığıyla gerçekleştiriyor. Alışverişlerin çevrimiçi uygulamalara kaymasının nedenlerinin ilk sırasında ise bu uygulamaların zaman tasarrufu yaratması yer alırken, sıralamayı bu uygulama ya da platformların indirim veya kampanyalar oluşturmaları takip ediyor. Açıklanan verilere göre tüketicilerin yüzde 71’i de yalnızca hazır gıda ürünleri değil, semt pazarlarındaki meyve ve sebze alışverişlerini de artık çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla yapabilmek istiyor.  

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar