Danıştay'dan 'trafik sigortası' ile ilgili flaş karar

Danıştay'dan 'trafik sigortası' ile ilgili flaş karar
Sendika kuruluşları, Zorunlu Trafik Sigortası’nı düzenleyen genel şartlarda yapılan değişikliği Danıştay’a taşıdı. Yapılan değişikliğin iptalini isteyen sendikanın Genel Başkanı Mesut Cemil Boyner, “Düzenleme sigorta şirketlerine daha az tazminat ödeme imkânı sağlamak amaçlı getirilmiş bir formüldür” diye konuştu.

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından Zorunlu Trafik Sigortası’nı düzenleyen, genel şartlarda yapılan değişikliği Danıştay’a taşıdı. Yapılan değişikliğin iptalini isteyen sendikanın Genel Başkanı Mesut Cemil Boyner, “Düzenleme sigorta şirketlerine daha az tazminat ödeme imkânı sağlamak amaçlı getirilmiş bir formüldür” diye konuştu.

İstanbul Bölge İdare Mahkemesi Başkanlığı’na verilen ve Danıştay Başkanlığı’na gitmeyi bekleyen dilekçede, “14 Mayıs 2015 tarihli Genel Şartlardaki Formül ile yeni getirilen formül arasındaki temel fark ‘daha az tazminat’ hesaplanmasıdır. Zarar göreni, zayıf olan tarafı korumak adına formülün iptaline karar verilmesi gerekmektedir. Düzenleme ile getirilen formül hiçbir surette gerçek zararın hesaplanmasına olanak vermeyecek, tamamen keyfi ve üstelik sigorta şirketlerine daha az tazminat ödeme imkânı sağlamak amaçlı getirilmiş bir formüldür. Yeni genel şartların yürürlüğe girmesi ile araç sahipleri ve sorumlular, mali açıdan aciz haline düşmeye mahkûm hale getirilmiştir” denildi.

‘YÜRÜTMEYİ DURDURACAK’

Vatandaşın nasıl mağdur edildiğini, Sigorta Eksperleri İşveren Sendikası Genel Başkanı Mesut Cemil Boyner anlattı: “Türkiye’de 25 milyonu aşan sayıda araç var. Tabii bu araçlar zaman zaman kaza yapıyorlar. Bu kazaların sonucunda da hasar tazminatlarını aldıktan sonra araçlar üzerindeki değer kaybını da hukuken, poliçedeki teminatlar dâhilinde, karşı tarafında da kaskosu varsa vatandaşlar hem araçların değer kaybını hem de yoksun kaldıkları araçların hak mahrumiyetini alıyorlar. Örneğin aracınız 2018 model olsun, değeri de 200 bin lira olsun ve kaportası ile 5 parçası hasarlı olsun. Biz sigorta eksperleri olarak parça başına 1.4 ile 2.0 arasında alan hesabıyla değer kaybı hesap ederiz. Bu değer kaybı hesabıyla da aracın mevcut satışı anındaki ikinci el değerini de tespit ederiz. Yani bu hesaplamada aracın 20 bin lira değer kaybı var. İptale gittiğimiz formülde ise vatandaşa 7 bin lira fark çıkıyor. Arada 13 bin liralık fark var. Bu 13 bin lira fark, büyük bir para. Aracın değer kaybı 20 bin lira, 7 bin lira ödeme var. Danıştay, zannediyorum yedinci defa yürütmeyi durduracak.”

 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar