Bugünkü Yazarlar Tüm Yazarlar
Yunus Emre Berber

Yunus Emre Berber

Yazar

Yılın en iyisi piyasaya adımını attı

Son dönemin en büyük hobi araçlarından biri olan bilgisayar oyunu sektörü gün geçtikçe büyüyor. Kitlesi ve ticari hacmi katlanarak artan bu sektörde son 13-14 yılda bir marka ve oyun serisi oldukça göze çarpmaya başladı.

Oyun şirketlerinin en tanınmış olanlarından FromSoftware 2009 yılında Demon''s Souls ile başlattı oluşturduğu furyayı. İlk zamanlar daha niş bir kitleye hitap eden bu oyun zamanla adını duyurmayı başardı. Diğer oyunlara nazaran zorlayıcı olan düşman ve harita tasarımı adının duyulmasında önemli bir etken oldu. Firma daha sonrasında Dark Souls''u piyasaya sürdü. Pek çok yönden Demon''s Souls''a benzeyen bu oyun piyasada adından fazlasıyla söz ettirdi. Dark Souls ve diğer Soulslikelar alışılagelmiş bir hikâye anlatımına sahip değil. Birçok oyuncu oyunu bitirse dahi ana hikâye ye tam hâkim olamıyor. Kendine has bir anlatım tarzına sahip olan Soulslike oyunlarda olayları NPC konuşmaları, eşyaların bilgilendirmeleri, içinde dolaştığımız dünya tasviri ve yorumumuz ile birleştirmeniz mümkün. Hikâye anlatımında ara sahneler ve uzun dış sesleri çok az kullanır Soulslike oyunlar.

Dark Souls''un zamanla artan başarısı ve ünü sonrasında seri ikinci oyun olan Dark Souls 2 Scholar of the First Sin ile devam etti. İlk oyun kadar sevilmeyen bu oyun kitlesi tarafından bir miktar hor görüldü. Ve 2016 yılında FromSoftware piyasaya Dark Souls 3''ü çıkardı. Oyuncu kitlesi tarafından oldukça beğenilen bu devam oyunu da oldukça iyi bir başarı yakaladı. FromSoftware daha sonra yenilenmiş kombat mekaniği ve etkileyici atmosferi ile adından sıkça söz ettirecek Bloodborne''u oyunculara sundu. İyi bir ivme yakalayan ve oyun piyasasında en saygın isimler arasında yer almaya başlayan firma 2019''da da Sekiro: Shadows Die Twice oyununu yayınladı. Bu oyun diğer FromSoftware oyunlarında göre oynanış olarak temel farklılıklar içeriyordu. Dark Souls ve Bloodborne''da zıplama özelliği olamayan ve düşmanları ile kafa kafaya çarpışan karakterimiz artık, çatı ve ağaç tepelerinde gezerek düşmanlarını sinci ataklarla alt edebiliyordu. Kılıç dövüşü mekaniği konusunda da oldukça başarılı olan bu oyun FromSoftware''in başarısını sürdürdü.

Gelelim FromSoftware''in son eserine. Özellikle Dark Souls serisini seven kişiler 2016 beri bu oyunu bekliyordu. Aradan geçen zamanda Bloodborne ve Sekiro gibi iyi oyunlar çıksa da Dark Souls''un sevilen atmosferi ve dünyası özlemle anıldı. En sonunda FromSoftware''in başında bulunan Hidetaka Miyazaki bu özlemi Elden Ring ile sonlandırdı. Geçtiğimiz günlerde oyuncularla buluşan Elden Ring diğer Soulslike oyunların birçok ögesini devasa açık dünyasıyla süsledi. Soulslike oyunlar için Elden Ring bir ilk. Birçok kişinin aklında açık dünyanın oyunun atmosferini bozabileceği korkusu vardı ancak bu yaşanmadı. Oldukça geniş olan oyunun haritası diğer oyunlarda olduğu gibi insanı istediği ruh haline sokmakta başarılı. Düşman tipleri aşina olduğu gibi ve daha da çeşitli. Boss sayısı oldukça fazla ve tatmin edici düzeyde iyi. Ata sürebilmekte açık dünya için oldukça iyi bir tercih olmuş. Şu an henüz oyunu bitirmedim ama bana ve insanlara yaşattığı deneyim fazlasıyla tatmin edici. Büyük bir sürpriz olmazsa Elden Ring''in 2022''de yılın oyunu ödülünü alacağını düşünüyorum. Bu oyun Soulslike külliyatının en tepe noktasına çıkacak ve kitlesini bir üst seviyeye çıkarak gibi duruyor.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları