Uzmanından 6 ay kısıtlaması değerlendirmesi! İşe yarar mı?

Uzmanından 6 ay kısıtlaması değerlendirmesi! İşe yarar mı?
Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren ikinci el otomobil satışında 6 ay ve 6 bin kilometre şartı içeren düzenleme sonrasında gözler galericilere ve ikinci el araba pazarına çevrildi. Yapılan bu düzenlemenin işe yarayıp yaramayacağı sorusunu ise otomotiv yazarı Emre Özpeynirci değerlendirdi.

UZMANINDAN 6 AY KISITLAMASI DEĞERLENDİRMESİ! İŞE YARAR MI?

Otomotiv yazarı Emre Özpeynirci, Haber Global''de değerlendirmelerde bulundu. Özpeynirci, "Al-sat işi şahıslar üzerinden yapılıyor, önümüzdeki süreçte fiyatları indirecek bir kısıtlama olacağını sanmıyorum. Kısıtlamayla beraber arzdaki sıkıntı artacak. Fiyatlar ne yazık ki düşmez, artar ama bekleyip göreceğiz" dedi.

"DÜNYANIN EN PAHALI OTOMOBİLİNE BİNİYORUZ"

Özpeynirci şöyle devam etti: "Arz talep makasından fiyatlar artmış durumda ama zaten fahiş fiyatlar olmasa da yüksek vergiler ve kurla dünyanın en pahalı otomobiline biniyoruz. Sektör dışında bu işe girenleri engelleyebilir ama şahıslara yönelik olmadığından etkisi olmayacağını düşünüyorum."

"FİYATLAR ARTAR ÇÜNKÜ..."

Türkiye''ye gelen sıfır aracın da yeterli sayıda olmadığını aktaran Özpeynirci, "Dünyada üretim kapasitelerinde düşüşler var. Hala devam ediyor çip krizi, tedarik problemleri gibi krizler. İstenilen sayıda araç gelmeyince, talep daha yükseliyor. Siz 6 ay kısıtlama getirince insanlar, şirketler 6 ay satmayacak, zaten ortada araç yokken arz sıkıntısı artacak. Artınca ne yazık ki fiyatlar düşmez, artar" diye konuştu.

Enflasyonist ortama da dikkat çeken Özpeynirci, "Böyle enflasyonist ortamda sıfır ve ikinci el otomobil fiyatları düşmez. Sistemin temelden çözülmesi gerekiyor. Bunun için ya kurun düşmesi gerekiyor ya da vergi düzenlemesi gerekiyor ki fiyatlar düşsün. Bu tip tedbirler bu konuda şikayetçi olan vatandaşların şikayetlerine karşı önlemler. Fiyatları indirici çözüm olduğunu düşünmüyorum" ifadelerini kullandı.

Özpeynirci son olarak, "Otomobiller yatırım aracı haline geldi. Otomobil alarak TL''yi değerlendirme yolu seçiyorlar. Bu tip kısıtlamalarla, böyle ortamlarda çözüm bulamazsınız. Kur arttıkça otomobil fiyatları artar, ikincisi üretim maliyetleri, ham madde fiyatları artıyor, araç başı üretim maliyeti artıyor ve Türkiye''deki vergi yükü" dedi.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar