Uzaktan eğitim çocukları yalnızlığa mı sürüklüyor?

Uzaktan eğitim çocukları yalnızlığa mı sürüklüyor?
Korona virüs salgını eğitim sistemini de etkisi altına aldı. Uzaktan eğitimin çocukları yalnızlaştırdığına dikkat çeken Uzman Psikolog Ebru Şen, yalnızca akademik durumunun değil, çocukların duygusal ve ruhsal durumlarının da göz önünde bulundurulması gerektiğini söyledi.

Eğitim, korona virüs gölgesi altında belirsizliklerle sürüyor. Birinci sınıf ve kreşler yüz yüze eğitime devam ederken online eğitim gören öğrencilerin ve ailelerinin aklındaki soru işaretleri cevap bulamıyor. Ailelerin bir kısım evden yapılan eğitimin yeterli olduğunu düşünürken bir kısmı ise okulda yaşanılarak öğrenilmesi gereken pek çok becerinin eksik kalacağını savunuyor. Birgün'den Dilara Şimşek'in haberine göre, Uzman Psikolog Ebru Şen, çocukların yalnızca eğitim hayatlarına yönelik akademik durumlarının değil, duygusal ve ruhsal durumlarının da gözden kaçırılmaması gerektiğinin altını çiziyor. Şen, okula gidenlerin ile evde kalanların psikolojisi hakkında konuşulması ve çıkacak sorunlara çözüm yolları aranması gerektiğine dikkat çekiyor:

"DAHA BİREYSEL VE BENCİL BİR NESİL"

“Eğitime evden katılmak, yüzeysel bir bakışta cazip gibi de dursa ( rahat kıyafetler ile derse katılma, okula vaktinde yetişme sorunun olmaması vb. gibi ) aslında izole olunan her gün çocukları daha fazla yalnızlığa sürüklemekte. Çocuklar ders dışında her ne kadar online ilişkiler kursalar dahi yan yana ilişkinin öğreteceği pek çok şeyi kaçırmakta. Örneğin daha bireysel ve bencil bir nesle doğru kaymakta olduğumuzu düşünen insanlar çoğalmakta. Bireysellik denilen kavramın artı taraflarının yanında eksi yanları da bulunuyor. Mesela empati eksikliği, ben merkezci düşünme eğilimi, gereğinden fazla özgüven gibi…”

"EŞİTSİZ HİSSETTİRİYOR"

Dezavantajlı bölgelerde yaşayan çocukların online eğitimde yaşadığı sorunlara da değinen Şen, “Onların uzaktan eğitime katılmalarını sağlayacak argümanlarının eksikliği eğitimdeki eşitsizliği daha da göz önüne çıkartıyor. Kendilerini toplumdaki diğer akranlarına göre daha da yetersiz ve eşitsiz olarak hissettiriyor. Bu dönemi en az hasarla atlatmak için 16.5 milyon öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik desteğin tespiti, tedariki ve takibi oldukça önemli” diyor.


 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar