Bakan Adil Karaismailoğlu: Hızlı tren toplu taşıma değildir

Bakan Adil Karaismailoğlu: Hızlı tren toplu taşıma değildir
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu hızlı tren bilet fiyatlarına gelen zamları, "Hızlı tren toplu taşıma değildir" diye savundu.

YAPILAN ZAMMI BÖYLE SAVUNDU: HIZLI TREN TOPLU TAŞIMA DEĞİLDİR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, HaberTürk''te Kübra Par''ın sorularını yanıtladı.

"HIZLI TREN TOPLU TAŞIMA DEĞİLDİR"

Karaismailoğlu, Kübra Par’ın kendisine sorduğu, “Toplu taşımaya zam yapılıyor çok yanlış bir şey dediniz. Peki siz hızlı tren hatlarında Marmaray’da ne kadar zam yaptınız?” sorusuna şu yanıtı verdi:

“Bir defa toplu taşımanın ne demek olduğunu öğrensinler. Hızlı tren kesinlikle toplu taşıma değildir. Yapılan hızlı tren ücretlerine bakarsalar, tarifelere bakarsalar Ankara- İstanbul arası otobüs 350 TL, bundan daha konforlu ve güvenli bir yolculuk ise 150 TL sadece.”

"TRAFİK AZALDI"

İstanbul’da Atatürk Havalimanı kapatıldıktan sonra trafiğin yüzde 30 oranında azaldığını öne süren bakan, özetle şunları kaydetti:

"Muhalif olarak herşeye karşı olmak değil ki. Muhalefet demek iktidar kadar önemlidir. Maalesef Türkiye''de muhalefet olmak herşeye karşı gelmek, vatana millete yapılan yatırımlara düşmanlık haline geldi. Atatürk Havalimanı''nın bir tarafında Bakırköy, kuzeyinde Bahçelievler, Sefaköy, Florya. Yerleşimin en yoğun olduğu yer burası. Kapasitesini tamamen doldurmuştur. Marmara denizinin üzerinde aşağı inebilmek için saatlerce dönüyorduk. O uçakların sağladığı egzoz emisyonu düşünebiliyor musunuz? Kapasitesi dolmuş bir havalimanı tamamen yerleşim yerlerinin içine kalmıştı.

Gidin dışarıda havalimanlarına bakın. Çoğunluğunu gece kapatırlar. Berlin Havalimanı şehir içerisinde kaldığı için kapatıldı, tamamen halka açıldı. Park yapıldı. Amsterdam, Frankfurt, Düseldorf geceleri kapatılır. Burasının bir kısmı hastane oldu, bir kısmı park olarak hizmete devam edecek. Emniyet olarak bir pisti açık kalacak. Bu havaalanı kapatıldıktan sonra İstanbul''ta trafik yüzde 30 azaldı. Buradaki kapasite yetmiyordu. İstanbul''a kapasitesi yüksek önemli bir havalimanı ihtiyacı vardı. Burası dünyaya hizmet ediyor. 120 milyon yolcuya hizmet ediyor. Bizim ileriki hedeflerimiz de var. Aynı zihniyet hem İstanbul Havalimanı''na uçak inmez diyordu, aynı şeyi Sabiha Gökçen Havalimanı''na yaptılar.

İstanbul Havalimanı Avrupa''da birinci, dünyada üçüncü oldu bu Kovid sürecinde. Üstüste rekorlar kırıyor. İstanbul Havalimanı''nın yapıldığı alan ekonomik değeri sıfır olan, yaşam alanının olmadığı alandı. 10 milyar Euroluk yatırımla 200 bin kişilik istihdama dönüştürdük. İşletme süreci boyunca gelir akışı sağlanıyor. Acil durum hastanesi yapılırken çok tartıştık."

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar