Taksiciler uygulama komisyonundan şikayetçi!

Taksiciler uygulama komisyonundan şikayetçi!
Uygulama komisyonlarından şikayet eden taksi şoförleri, Bitaksi ve Uber’in komisyonlarının yolculuk başına yüzde 7 iken yüzde 11’e çıktığını belirtiyor.

İstanbul’daki her dört taksiciden üçü BiTaksi kullanıyor, Uber’in ise Türkiye genelinde 33 binden fazla sürücü kullanıcısı var. Taksi şoförleri, Bitaksi ve Uber’in komisyonlarının yolculuk başına yüzde 7 iken yüzde 11’e çıktığını belirtiyor. Türkiye’nin 15 kentinde hizmet veren BiTaksi verilerine göre, uygulama 2022 yılında 200 milyondan fazla defa kullanıldı ve yolculukların üçte biri online yani kredi kartıyla ödendi.

Bitaksi ve Uber gibi uygulamaları kullanarak yolcu bulan taksiciler ise, son dönemde sürekli artan komisyonlardan şikayetçi. Çareyi, uygulama aracılığıyla yolcuyu bulduktan sonra, yolculuğu başlamadan bitirme ya da nakit veya araca ait pos cihazıyla ödeme almakta bulan taksiciler, komisyonların makul fiyatlara düşürülmesini istiyor.

İstanbul’da 200 liralık mesafede neydeyse 22 lirayı uygulamaya verdiklerini belirten taksi şoförü A.E. normal şartlarda daha çok çağrı alabilmek için uygulamaların şoför paketlerine de para ödediklerini söyledi. A.E. “Bu iş zaten yanlış, hizmeti veren biziz komisyonu da bizden alıyorlar. Ya karşı taraftan alsınlar ya da yolcu ile aramızda yarı yarıya alınması lazım komisyonun. Kredi kartı ile ödemede pos cihazı komisyonunu otomatik olarak direkt yolcudan kesiyor. Uygulamalarda bunu yapmalı. Müşterilerin çoğu zaten kredi kartıyla ödemek istiyor biz de onlara kendi pos cihazlarımızı kullanmalarını rica ediyoruz” dedi.

MÜŞTERİ EVDEN ÇIKMADAN TAKSİ BULMAYA ÇOK ALIŞTI 

Başka taksi şoförü U.Y. ise, “İstanbul’da havalimanına gitmenin yakıt maliyeti 50 lirayken 170 liralara çıktı. Ancak taksimetre fiyatları hızlı artmıyor. Komisyon ücretleri de belimizi bükmeye başladı” dedi. Öte yandan müşterilerin artık neredeyse hiç yoldan taksi çevirmediğini ifade eden taksi şoförü C.K. uygulamalara da muhtaç olduklarını vurgulayarak, “Müşteri artık evinden çıkmadan taksi bulmaya çok alıştı. Uygulama alışkanlıkları her seviyeye yayıldı. Şirketler de bunun farkında” dedi.

Taksiciler, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin uygulaması itaksi’nin müşteriler tarafından çok tercih edilmediğini bu sebeple taksilerde açılmadığını da ekliyor. Öte yandan İstanbul Taksiciler Esnaf Odası (İTEO)''nın taksi çağırma ve mobil ödeme uygulaması ''TAKSİM'' hayata geçirildi. İTEO Başkanı Eyüp Aksu, uygulamada en düşük komisyonu aldıklarını belirtti.

Geçen hafta tanıtılan ‘TAKSİM’ uygulamasını ilk bir saatte yaklaşık 10 bin taksi şoförü ile 6 bin yolcunun cep telefonuna indirdiği belirtildi. Taksi şoförü Ö.D. ise "Kim bu tip uygulamalarda düşük komisyon uygularsa onu tercih edeceğiz. Ama yolcunun da tercih etmesi gerekiyor" diye ifade etti.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar