NFT’lerin yüzde 95’i çöp mü? Danışmanlık devi açıkladı!

NFT’lerin yüzde 95’i çöp mü? Danışmanlık devi açıkladı!
Geçtiğimiz haftalarda Rolling Stones Dergisi'nde yayımlanan bir yazıda NFT’lerin %95’inin değersiz olduğu iddia edilmesi üzerine DappGambl’ın konu hakkında düzenlediği rapor dikkat çekti.

Danışmanlık devi olarak bilinen KPMG’nin yakın zamanda yayımladığı rapora göre, Web3 sektörünü kesitler halinde inceliyor, analiz ve öngörülerini sıralıyor. KPMG Perspektifinden Web3 adındaki raporun NFT’lerin Ezber Bozan Benzersiz Potansiyeli ile Dönüşen Evrende Sürdürülebilir Değer Yaratmak bölümü oldukça dikkat çekici.

Rapora göre, NFT piyasasının 2022 yılındaki işlem hacmi 24,7 milyar dolarken, bir önceki yıla (2021) göre işlem hacmindeki değişim sadece yüzde 1,6. Yine aynı dönemde toplam yapılan NFT işlem sayılarında ise yüzde 67’lik bir artış söz konusu.

KPMG’nin raporu, 2022 yılında NFT kullanıcılarının sayısının yüzde 876’lık astronomik bir artışa imza attığını ortaya koyuyor. Ancak söz konusu raporun NFT’lere dair bakış açısı sayılardan çok daha fazlasını anlatıyor.

“NFT piyasasının henüz çok yeni ve değişken olması birçok finansal riski beraberinde getirmektedir. Ayrıca kripto varlık pazarlarındaki dalgalanmaların da NFT pazarını etkilediği tespit edilmiştir. NFT’lerin değeri, kâra dayalı motivasyon ve çevresel sürdürülebilirlik hakkındaki endişeleri beraberinde getirmiştir” ifadelerinin yer aldığı rapor, NFT’lere uzun vadeli bakılmasını savunuyor.

“NFT’LERIN UZUN VADEDE DEĞERLENMESİ BEKLENİYOR”

“Yeni ortaya çıkan herhangi bir teknoloji, bir ürün-pazar uyumu geliştirirken, değişkenlik ve döngüsellik dönemleri beklenen boyutlarda kalmaktadır. İleriye dönük olarak Web3 varlıklarının talebinin, NFT’lerin uzun vadeli değerini belirlemesi beklenmektedir” ifadelerinin yer aldığı rapor devam ediyor: “Ekonomik, hukuki, çevresel ve sosyal açıdan birçok avantaj ve dezavantaja sahip olan NFT teknolojisinin önümüzdeki yıllarda başta dijital dünyada içerik üreten veya dijital içerikleri odağına alan firmalar olmak üzere birçok firmanın stratejisinde önemli bir rol oynaması beklenmektedir. Bu sebeple firmaların NFT’nin doğasını, sunduğu fırsatları ve potansiyel kullanım alanlarını ana stratejilerine eklemeleri şirketlerinin sürdürülebilir değer yaratma hedeflerine destek olacaktır.”

NFT TÜRKİYE’DE DAHA DA POPÜLERLEŞECEK

Raporda ayrıca Türkiye’deki NFT çalışmalarına da değiniliyor: “Türkiye’nin gelişen NFT piyasasındaki yüksek potansiyelinin farkındayız. Sağlık, tedarik zinciri, moda, sanat ve teknoloji gibi pek çok farklı sektörlerde kullanım alanlarına sahip NFT’lerin yakın gelecekte Türkiye’de daha da popülerleşmesi beklenmektedir.” (BTC haber)

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar