NASA'lı bilim insanları haberi aldığında kan ter içerisinde kaldı! Dünya'nın aynısı bulundu, hemen bakın

Bilim insanlarının yeni gezegen keşifleri devam ederken son dakika gelişmesine göre, Dünya'ya çok benzeyen yeni bir gezegen daha bulundu. Haberi alan NASA'lı bilim insanlarının dahi büyük şaşkınlık yaşadıkları öğrenildi.

NASA'LI ARAŞTIRMACILAR BU GELİŞMEYLE HEYECANLANDI

Dünya''da meydana gelen olumsuzlukların yanı sıra araştırma çalışmaları nedeniyle de yeni gezegen keşifleri devam ediyor. Bilim insanları tarafından gerçekleştirilen bir keşif daha bilim dünyasında büyük bir heyecan yarattı.

DÜNYA''YA ÇOK BENZEYEN BİR GEZEGEN KEŞFEDİLDİ

Astronomy & Astrophysics dergisinde yayınlanan çalışmaya göre Wolf 1069b adı verilen gezegen dünyamıza 31 ışık yılı uzaklıkta.

Bunun anlamı, saniyede 300 bin kilometre hıza sahip ışık hızında olsak dahi bu galaksiye gitmenin 31 yıl sürecek olması. Araştırmacılara göre keşfedilen yeni gezegende yaşamın ortaya çıkabileceği uygun koşullar mevcut.

YÜZEYİNDE SU VAR

Güneş sistemi dışındaki gezegenlerin araştırılması, mevcut teknoloji nedeniyle çok zor bir iş. Teknolojideki gelişmeler ve uzay araştırmaların gelinen mevcut durum gerçekten etkileyici, ancak güneş sistemi dışındaki gezegenleri bulmakta kullanılan teknolojiler, küçük gezegenlerden çok büyük olanları bulmakta başarılı.

Bu nedenle, araştırma yapılırken 5.200''den fazla güneş sitemi dışında bulunan gezegen tespit olsa da, bunların %1,5''inden daha azı dünyamızın 2 katından daha düşük kütlelere sahip. Bunlar arasında da belki 10 tanesi, yüzeyindeki suyun buz veya gaz halinde değil sıvı olarak bulunabileceği bir mesafede, kendi yıldızının etrafında dönüyor.

Yeni keşfedilen gezegene de dünyanın kütlesinin 1,36 kadar bir kütleye sahip. Yıldızı etrafındaki dönüşünü 15,6 gün içinde tamamlıyor ve yıldızına, dünya ile güneş arasındaki mesafenin 5’te 1’i kadarlık bir mesafedeki yörüngede dönüyor.