En tanınan markalardan! 2023'te satışları geriledi

En tanınan markalardan! 2023'te satışları geriledi

İsviçre merkezli gıda devi Nestle'nin geçen yılki satışları, yüksek gıda fiyatlarının etkisiyle yüzde 1,5 azalarak 93 milyar İsviçre frangına (106,2 milyar dolar) geriledi.

Nestle, 2023 finansal sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı.

Şirketin geçen yılki satışları yüzde 1,5 oranında düşerek 93 milyar İsviçre frangına geriledi. Bu rakam, analistlerin 93,68 milyar İsviçre frangı civarında beklediği seviyeye yakındı.

Nestle'nin net karı ise, maddi duran varlıkların daha düşük değerlendirilmesi ve vergi etkisiyle bir önceki yıla göre yüzde 20 artarak 11,2 milyar İsviçre frangına (12,8 milyar dolar) yükseldi.

Organik satışlar ise, kur etkisi ve satın almalar dışında kalan faktörlerle birlikte geçen yıl yüzde 7,2 oranında arttı. Bu oran, analistlerin öngördüğü yüzde 7,4'lük artış beklentisinin hemen altında kaldı.

Sonuçların açıklanmasının ardından Nestle'nin hisse değerleri, sabah saatlerinde yüzde 3,2'den fazla bir düşüş yaşadı.

Nestle, hissedarlara geçen yıl 12,8 milyar İsviçre frangını, temettü ödemeleri ve hisse geri alımları yoluyla dağıttığını açıkladı ve hisse başına 2,95 İsviçre frangı olan temettü ödemesini 3 İsviçre frangına çıkarmayı planladığını belirtti.

Kovid-19 salgını ve Ukrayna-Rusya savaşı gibi faktörler, ambalajlı gıda ürünleri sektöründe uzun bir süredir yüksek girdi maliyetlerine ve artan fiyatlara neden oldu. Bu durum, küresel gıda tedarik zincirlerine zarar verirken, tüketicilerin gıda harcamalarını artırdı.

Nestle ve Danone gibi büyük gıda şirketleri, tüketicilerin daha uygun fiyatlı alternatifler aramasının ardından bu yıl fiyat artışlarını yavaşlatma kararı aldı.