E İhracat paketleri ile yurtdışına satış yapmak

E İhracat paketleri ile yurtdışına satış yapmak
Elektronik ticaret her geçen gün pek çok işletme ve girişimcinin dikkatini çeken bir alandır. Yurtiçinde yapılabildiği gibi yurt dışında gerçekleştirmeniz de mümkündür. Bu kapsamda e ihracat yapmayı düşünüyorsanız bunun avantajları ve dezavantajlarından, nelere dikkat etmeniz gerektiğine kadar pek çok şey bilinmelidir.

İlk olarak bilinmesi gereken bir konu, e-ihracatın daha yoğun şekilde yapılabildiğidir. Bu nedenle ilk olarak kendiniz için uygun bir paket bulmanız ve tercih etmeniz gerekir. Herkesin gereksinimi farklılık gösterebileceği söz konusu paketler de birbirine göre değişir.

Eğer sizin için en uygun paketleri avantajlı fiyatlar ile bulmak istiyorsanız, IdeaSoft tarafından size sunulan e ihracat paketlerini inceleyebilir, aralarından bir karar verebilirsiniz.

E-İhracatın Avantajları ve Dezavantajları

E İhracat hem avantajları hem de dezavantajları olan bir konudur. Bunların her ikisini de bilmek gelecek planlarınızı daha doğru şekilde kurmanıza olanak tanır. İlk olarak artılardan bahsetmek gerekir elektronik ihracat ürün satarak döviz kazanmanıza imkan sunar. Ayrıca şu gibi yönleri de vardır:

  1. E-İhracat işletmelere dünya genelinde potansiyel müşterilere erişme imkanı sağlar. İnternetin yaygın kullanımı sayesinde coğrafi sınırlamaları aşabilir ve farklı ülkelerdeki müşterilere kolayca ulaşabilirsiniz.
  2. Geleneksel ihracat yöntemlerine kıyasla e-İhracat, daha düşük maliyetlerle gerçekleştirilebilir. Fiziksel mağaza veya dağıtım merkezi gibi ek masraflar yoktur. Böylece pazarlama maliyetlerini de düşürür.
  3. Dijital pazarlama stratejilerini kullanarak hedeflenen müşterilere ulaşmayı kolaylaştırır. Sosyal medya, arama motoru optimizasyonu, e-posta pazarlaması ve diğer dijital pazarlama yöntemleriyle küresel pazarda markanızı yurtdışında da tanıtmanızı sağlar.
  4. E-İhracat yeni pazarlara hızlı şekilde giriş yapmanıza olanak tanır. Geleneksel ihracat yöntemleriyle karşılaşılan lojistik ve dağıtım zorluklarından bağımsız olarak, e-ticaret platformları aracılığıyla hızlı ve etkili şekilde yeni pazarlara açılabilirsiniz.
  5. Markanız dünya çapında bir tanınırlık kazanabilir.

Ancak avantajları olduğu gibi dezavantajlar da vardır. E ihracat dezavantajları genel anlamda aşağıda olduğu gibi maddeler halinde verilebilir:

  1. Ürünlerin müşterilere ulaşması daha uzun bir zaman alır. Bu durum müşteri bir değişiklik talep ettiğinde yine daha uzun süre beklenmesini gerektirecektir.
  2. Türkiye odaklı olarak e ihracat yapmak istiyorsanız, bunun yurt dışı ile saat farklılıklarına yol açabileceği unutulmamalıdır. Hangi ülkenin pazarına giriş yapıyorsanız Türkiye’ye göre saat farklılıkları dikkatli hesaplanmalıdır.
  3. E-ihracat yaparken dil sorunları da yer alabilmektedir. Özellikle müşteri hizmetlerinde çalışan kişilerin ilgili ülkenin yabancı diline hakim olması gerekir.
  4. Alıcılarınız yabancı olacağı için site içindeki açıklamalardan içeriklere kadar hepsi ilgili ülkenin dilinde, doğru bir şekilde hazırlanmalıdır.
  5. Mobil uyum ve SEO çalışmaları daha dikkatli bir şekilde gerçekleştirilmelidir.
  6. E ihracat yaparken sadece Türkiye’nin değil, ilgili ülkenin alakalı yasaları da bilinmelidir. Söz konusu yasalar doğal olarak her ülkede farklılaşır.

E ihracatın dezavantajlarını bilmek daha iyi ve etkili yöntemler almanıza olanak tanır.

E-İhracatta Ülke ve Pazar Seçimi Nasıl Yapılmalı

E-İhracatta ülke ve pazar seçimi stratejik bir karardır ve doğru bir şekilde yapılması önemlidir. Öncelikle potansiyel hedef pazarları araştırmalı ve her biri incelenmelidir. Bu kapsamda ekonomik büyüklükleri, tüketici davranışları, rekabet düzeyleri, sektör trendleri gibi faktörleri değerlendirilmelidir. İlgilendiğiniz ülkelerin pazar potansiyelini, alım gücünü ve pazar büyüklüğü de analiz edilmelidir.

Ayrıca e-ihracat yasalarının nasıl olduğu, kültürel farklılıklar, rekabet oranlarının nasıl olduğu da önemlidir. Ürünlerin oraya ortalama ne kadar sürede gideceği de yine bakılması gereken bir konudur. Tüm bunları incelemek, daha doğru kararlar vermenize fırsat tanır.

E-İhracatta Ödeme ve Gümrük İşlemleri Nasıl Yönetilir?

E ihracat yapmayı planlıyorsanız ödemeler ilgili ülkeye ve hedef kitlenize göre uyumlu seçilmelidir. Bu da ülkeden ülkeye farklılık gösterir. Bu konuda çalışabileceğiniz çok sayıda kargo firması vardır. Bunlardan bazıları,

  1. Yurtiçi,
  2. MNG,
  3. Express,
  4. PTS,
  5. Aramex,
  6. FedEx,
  7. TNT,
  8. UPS,
  9. DHL,

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar