Ekonomik kriz çocuk gelişimini baltaladı: Sefalet dolu bir gelecekle baş başalar!

Ekonomik kriz çocuk gelişimini baltaladı: Sefalet dolu bir gelecekle baş başalar!
Giderek derinleşen ekonomik kriz ve beraberinde artan yoksulluk çocukların gelişimini de etkiliyor. Koç Üniversitesi’nden Prof. Dr. Selçuk, “Kronik hale gelen yoksulluk çocukların gelişimini etkiliyor. Yoksulluk gelişimle bağlantılıdır” dedi.

EKONOMİK KRİZ ÇOCUK GELİŞİMİNİ BALTALADI!

Geçtiğimiz günlerde katıldığı TV programında ülkede açıklık yok diyen Tarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişçi’yi, gerçekler desteklemiyor. Gerek mesleğin içinde olan öğretmenler, gerekse araştırma raporları durumun öyle olmadığını net bir şekilde ortaya koyuyor.

BirGün’den Mustafa Kömüş’ün haberine göre, Milli Eğitim Dergisi’nde 2020 Haziran ayında yayımlanan ve ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerinin incelendiği araştırma, eğitim sistemindeki yetersizliği bir kez daha gözler önüne serdi. Araştırmaya katılan beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlayamadığı için problemleri çözemediği, tüm ortaokul öğrencilerinin ise problem çözümünde sorun yaşadığı belirtildi.

OECD''de okuduğunu anlama, basit matematik bilgisi, basit problem çözme gibi temel becerilere sahip olmayanların en yüksek 2 ülkeden biri yüzde 39''la Türkiye.

DÖRTTE BİRİ ÇOK DÜŞÜK KİLOLU

Türk Aile Hekimleri Dergisi’nde yayımlanan ve üç hekim tarafından yapılan çalışma da çocukların durumuna ilişkin çarpıcı veriler sundu. Yapılan çalışmaya katılan 1049 çocuktan dörtte biri çok düşük kilolu. Hekimlerin çalışmasına göre, lise öğrencilerinin zayıf olma oranı yüzde 13,2. Bu oran ilkokulda yüzde 14,9’a, ortaokulda ise yüzde 19,8’e yükseliyor. Hekimler, çocuklarda kansızlık görülme sıklığını ilkokula gidenlerde yüzde 87, ortaokula gidenlerde yüzde 74,2, liseye gidenlerde ise yüzde 64,2 olarak saptadı. Buna göre, ülkede kız çocuklarının yüzde 85,2’si, oğlan çocuklarının ise yüzde 68,6’sı kansızlıkla mücadele ediyor.

‘PSİKOLOJİK TRAVMALARA YOL AÇAR’

Koç Üniversitesi Psikoloji bölümünden Ayşe Bilge Selçuk ise şu değerlendirmeyi yaptı:

“Ekonomik güçlük arttıkça, beslenme zayıfladıkça beyin işlenmesi için gereken besinleri alamıyor. Bu durum da hem vücudun hem de beynin işlemesini engelliyor. Her şey dikkatini vermekle başlar. Belleğin kuvvetli olmasını da etkiler bu durum. Dikkatini vermek, öğrenebilmek ve öğrendiğini işleyebilmek beslenmeyle doğrudan bağlantılı. Ekonomik zorluklar ve artık kronikleşmiş hale gelen yoksulluk özellikle dezavantajlı kesimleri çok ciddi etkiliyor. Hamilelikten itibaren yeterli ve düzenli beslenmesi gereken çocukların bundan mahrum kalması olumsuz bir durum. Bu, çocukların hem fiziksel gelişimini hem de bilişsel gelişimini etkiler. Dolayısıyla psikolojik travmalara da yol açar. Tabii burada pandeminin de etkisi var. Çocuklar uzun bir süre evde kaldığı için güneş ışıklarından yeterli derecede faydalanamadılar. Bu da onların eksik vitamin almasına neden oldu. Bütün bunlar bir araya gelince çarpan etkisi yapar. Yani toplanarak değil de katlanarak artıyor. Elbette çok dikkat edilmesi gereken bir durumla karşı karşıyayız. Çünkü bu durum çocuğun hem sağlığını hem de gelişimi etkiler. Hem sosyal ve duygusal gelişimini hem de bilişsel gelişimini... Çocuğun gelişmesi hem ekonomiyle hem de yoksulluğun kronikleşmesiyle doğrudan bağlantılıdır.”

GERÇEKLERİN VERİLERİ

Çocuklarda zayıflık oranı: %25

İlkokul öğrencilerinde kansızlık oranı: %87

G.Doğu’daki bodur çocukların oranı: %5,4

Okuduğunu anlayabilenlerin oranı: %39

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar