Üreteci ve tüketici arasındaki fiyat farkı uçurum: Kral yolu değil, zam yolu!

Üreteci ve tüketici arasındaki fiyat farkı uçurum: Kral yolu değil, zam yolu!
Ekonomik krizin doğurduğu enflasyon, vatandaşın belini günden güne büküyor. Geçtiğimiz Nisan ayında, üreticiyle tüketici arasındaki fiyat farkının 5,5 kata ulaştığı söyleniyor.

KRAL YOLU DEĞİL, ZAM YOLU!

Nisan itibariyle, üreticiyle tüketici arasındaki fiyat farkının 5,5 kata ulaştığının bilgisi, Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar tarafından söylendi.

Geçtiğimiz ayda üreticiyle market arasındaki fiyat farkının en fazla olduğu ürün yine yüzde 448,8’le elma oldu. Elmayı, yüzde 404,1’le salatalık, yüzde 278,4’le kabak, yüzde 272,9’la karnabahar, yüzde 265,3’le pırasa, yüzde 251,6’yla yeşil mercimek, yüzde 241’le patlıcan ve yüzde 240,3’le nohut takip etti.

Markette fiyatı en fazla artan ürünse yüzde 59,3’le beyaz lahana.

İzleyen ürünler yüzde 34,9’la pırasa, yüzde 23,6’yla toz şeker, yüzde 19,1’le marul, yüzde 18,5’le patates ve havuç, yüzde 17,1’le nohut ve yüzde 16,3’le beyaz peynir.

Nisanda ayrıca marketlerde 40 ürünün 22’sinin fiyatı arttı.(OdaTV)

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar