Bugünkü Yazarlar Tüm Yazarlar
Murat Sururi ÖZBÜLBÜL

Murat Sururi ÖZBÜLBÜL

EKONOMİ VE GERÇEKLER

Erdoğan gene kandırılıyor mu?

Malum AKP Genel Başkanı Erdoğan, zaman zaman kamuoyu önünde "kandırıldım, Allah affetsin" şeklinde itiraflarda bulunmaktadır.

Fakat bu sefer durum biraz değişik, Erdoğan kandırılıyor mu yoksa kandırmaya mı çalışıyor işin açığı ben tam anlayamadım...

Konu İstanbul Boğazına paralel beton bir kanal yapılması konusu, geçenlerde kütüphane toplantıları kapsamında yaptığı bir konuşmada Erdoğan; "Yapılan etütler, Kanal İstanbul'daki gemi trafiğinin Boğaz'a göre 13 kat daha güvenli gerçekleşeceğini bize gösterdi. Şimdi 13 kat daha güvenli bir durum söz konusu olduğuna göre, hala İstanbul Boğazı'nda direnmemizin bir anlamı var mı?" dedi.

Cevabı ben değil iktidarın siparişi üzerine alelacele bir ÇED raporu hazırlayan sözde bilim insanlarına bırakayım, bunlar hazırladıkları derme çatma ÇED raporunda İstanbul Boğazı ile Süveyş, Kiel ve Panama kanalları arasındaki kazaları karşılaştırıp bir istatistik çıkarmışlar ve ÇED raporuna koymuşlar:

 

Tablo 9.1 Dünya Çapında Transit kanalda kaza sıklığının karşılaştırılması (Ref. {24})

 

Kanal

Hat  (km)

En dar yer (metre)

Belirli bir dönemde geçen toplam gemi 

Belirli bir dönemdeki kazaların sayısı

Ortalama Yıllık Kaza sayısı

Belirli bir dönemde geçen gemi  başına kaza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İstanbul Boğazı

30

700-3500

602.000

304 2004-2017 (14 YIL)

21,7

0,00050

Panama Kanalı

77

150-300

132.396

180 2003-2013 (11 YIL)

16.36

0,00135

Süveyş Kanalı

193

280-345

182.490

505 1993-2013 (11 YIL)

45,9

0,00276

Kiel Kanalı

98

160

383.669

272 1993-2013 (11 YIL)

24,72

0,00070

 

Geçen gemi sayısını ve Boğazdaki yerel trafiği dikkate almadan bile ortalama yıllık kaza sayısında İstanbul Boğazı'nın Süveyş ve Kiel kanallarından daha emniyetli olduğu anlaşılıyor. Bu arada ÇED raporunu hazırlayanlar şark kurnazlığı yapmış, Boğazda 14 yılda meydana gelen kaza sayısını diğer kanallarda 11 yılda meydana gelen kaza sayısı ile karşılaştırmış, bunu da belirtmeden geçmeyeyim...

Geçen gemi başına kaza sayısını dikkate aldığımızda ise İstanbul Boğazının açık ara çok daha emniyetli olduğu görülmektedir.

Dahası İstanbul Boğazı'n da meydana gelen kaza rakamları da Boğaz giriş ve çıkışında bulunan bekleme, demirleme alanlarındaki kazaları da kapsayan, şişirilmiş rakamlardır. Boğazda meydana gelen gerçek kaza sayısı ise sadece 80'dir. Bu kazalardan da sadece birkaç tanesi ciddi kaza kabul edilebilecek niteliktedir.

Yukarıda ki tabloda görünen o ki bir İstanbul'a yapay kanal inşa eder ve gemileri oradan geçirmeye çalışırsak kaza olasılığı çok ciddi manada artacaktır!

Bu tablo, hazırlattıkları ÇED raporunda yer alan kendi tabloları, ben sadece yıllık ve gemi başına düşen kaza sayısı ortalamalarını hesaplayıp tabloya ekledim. Bu tablo bile AKP iktidarının Kanal İstanbul'u yapacağız, böylece kazaları önleyeceğiz iddiasının içinin boş ve matematik hesabının yanlış olduğunu ispatlamaktadır!

Şimdi buradan soruyorum; Erdoğan bu ÇED raporunu ve bu tablodaki kaza istatistiklerini okumuş mudur?

Okuduysa bu 13 kat daha emniyetli olacak iddiasını neye dayanarak ifade ediyor?

Okumadıysa onu hangi danışmanı kandırıyor?

 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları