Almanların tercihi Türk konfeksiyon ürünleri oldu

Almanların tercihi Türk konfeksiyon ürünleri oldu
Türk moda endüstrisi, dünya ekonomisindeki resesyon, yüksek enflasyon ve düşük döviz kuru gibi zorlu faktörlerle mücadele ederek 2023 yılında ihracatta yüzde 9'luk bir düşüş yaşadı.

İhracattaki bu azalışı durdurmak için 2024 yılında pazarlama atağına geçen sektör, en güçlü pazarlardan biri olan Almanya'da bir organizasyon düzenleyecek.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 23-25 Ocak 2024 tarihlerinde Almanya'da gerçekleşecek Munich Fabric Start the Source Fuarı'na katılarak 10 firma ile milli katılım organizasyonu gerçekleştirecek.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Sektörler Konseyi Üyesi ve Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, Türkiye'nin konfeksiyon ihracatındaki düşüşle Almanya'nın konfeksiyon ürünleri ithalatındaki düşüşün paralel olduğuna vurgu yaparak, Almanya'nın 2023 yılındaki hazırgiyim ürünleri ithalatının yüzde 11,5 düşüşle 46 milyar dolara indiğini belirtti. Sertbaş, ihracatlarını artırmak adına Almanya'daki konumlarını korumayı hedeflediklerini ve Munich Fabric Start the Source Fuarı'nda 2025 yılı ilkbahar-yaz koleksiyonlarını perakende zincirlerinin satın almacılarına sunacaklarını ifade etti.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar