800'lü hat kabusu bitiyor! Artık her gün arayamayacaklar!

800'lü hat kabusu bitiyor! Artık her gün arayamayacaklar!
Gece gündüz demeden kampanyalar için müşterileri rahatsız eden ve aranmak istemediğini söylemesine rağmen vatandaşları farklı numaralarla ısrarlı arayışlara devam eden firmalara yeni düzenleme geliyor.

0800''lü hatlar, bir başka deyişle özel hizmet numaraları bazıları için kabusa dönmüş durumda. Sabahın erken saatlerinden, gece yarısına kadar müşteriler aranılarak "sabit hat, internet, televizyon aboneliği" ve daha birçok konuda rahatsız ediliyor. Kampanya ile ilgilenmediğini ve tekrar aranmak istemediğini ileten müşteriler ise ertesi gün aynı süreci yeniden yaşıyor. Arayan numarayı engellemek de çare değil. Tacizci firmalar binlerce numara kullandığı için her arama farklı bir numaradan gerçekleşiyor.

TELEFON NUMARASINI DEĞİŞTİRENLER BİLE VAR

Büyük çağrı merkezlerine havale edilen bu iş, milyonlarca vatandaşın telefon numaralarını içeren veritabanları ile gerçekleştiriliyor. Öyle ki kullandığınız numara bir kere bu şirketlerin eline düştüğünde adeta kaçış imkanınız kalmıyor. Şirketler, diğer şirketlere bu numaraların bulunduğu veritabanlarını satıyor ve böylelikle gün içerisinde onlarca firma tarafından rahatsız edilebiliyorsunuz. Bilgi Teknolojileri Kurumu, tüketicilerin talebi olmaksızın gerçekleşen 0850''li numara aramaları için harekete geçti.

TEYİT ALMADAN ARAYAMAYACAKLAR

Tüketicilerin talebi olmaksızın çeşitli numaralar aracılığıyla gerçekleştirilen aramalar suretiyle yeni abonelikler tesis edildiği ve bunun çok sayıda tüketici mağduriyetine neden olduğunu tespit eden BTK, bu mağduriyetin engellenmesi ve tüketici hak ve menfaatlerinin korunabilmesini teminen düzenlemeye gidiyor.

Sabah''ta yer alan habere göre; düzenlemeyle işletmeciler yeni bireysel abonelik tesisi öncesinde tüketici ile bir irtibat numarası üzerinden iletişim sağlayarak internet veya TV hizmetine yönelik pazarlama ya da tanıtım yapabilmek ve abonelik talebini oluşturabilmek için öncelikle tüketici irtibat numarasının Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi (İYS) kayıtlı olduğunu teyit edecek.

ISRARLI ARAMALARDA FİRMA LİSANSI İPTAL EDİLECEK

Abonelik sözleşmesi tesis edilmeden önce ilgili tüketicinin irtibat numarasına aboneliğin yapılacağı işletmenin kurumsal numarasından sunulacak hizmete ilişkin abonelik sözleşmesi öncesinde teyit araması yapılacak.

Düzenleme kapsamında yapılan tüm işlemlerde ispat yükümlülüğü işletmeciye ait olacak. İşletmecilerin yükümlülüklerini yerine getirmemeleri halinde BTK İdari Yaptırımlar Yönetmeliği hükümleri kapsamında idari para cezası uygulanacak. İlgili firmanın aynı kullanıcıyı ısrarla rahatsız etmesi ise cezalandırılacak. 

Teyit aramasında tüketicilere sunulacak hizmetin türü, cihaz satın alma bedeli, bağlantı, aktivasyon, kurulum ve benzeri ücretler de dâhil ödenmek zorunda olan toplam ücret, aylık ödenmesi gereken ortalama ücret, internet erişim hizmetlerinde duyurulan veri hızları, taahhütlü abonelikler için taahhüdün süresi ve fesih halinde ödenecek tüm ücretlere ilişkin bilgilendirme yapılacak. Bunun ardından tüketicilere ''Yeni abonelik sürecinin başlatılmasına onay veriyor musunuz?'' şeklinde bilgilendirme yapılacak. Onay verilmemesi halinde abonelik başlatılamayacak.
 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler
Öne Çıkanlar