Bugünkü Yazarlar Tüm Yazarlar
Erdinç Yapan

Erdinç Yapan

KALBURÜSTÜ

Zengin, fakir etiketi

Seversiniz sevmezsiniz ama her ne olursa olsun bir malı etiketine bakmadan da almazsınız. Hiç değilse aldığınız ürünün yıkanabildiğini ya da kuru temizlemeye göndermek gerektiğini öğrenmek için bakarsınız!

Etiketler son zamanlarda bizleri birbirimizden uzağa iten zenginle fakirin arasını daha da çok açan kağıt parçaları görevini görüyor. Özellikle sosyal medyada paylaşılan ve ürünlerin fiyatlarındaki hızlı yükselişleri gösteren etiket videoları bizlere ucuzcu marketlerin artık eskisi kadar ucuzcu olmadığını anlatan bir işaret oluyor.

Etiketler içinde yaşadığımız durumu çok iyi özetleyen birer kitapçık gibi… Çok kısa yazılmış ama derinden etkileyen şiirler gibi… Özlü sözler gibi… Kıssadan hisse… artık ne derseniz deyin ama böylesine hızlı bir şekilde değişen etiketler bizlere bir şeyler anlatıyor bence…

Sosyal medyanın ne kadar güçlü olabileceğini ve kısa sürede milyonlarca insanı nasıl etkisi altına aldığını şimdiye kadar pek çok olayda gördük. Hayvanlara şiddet vakalarının hızla paylaşılmasını ve suçluların kısa sürede yakalanmasını sağlayan sosyal medya son zamanlarda farklı bir görev üstleniyor.

Paramızın alım gücünün ne kadar düştüğünü birim üzerinden gösteren paylaşımlar var mesela... Temel olarak alım gücümüzün günden güne eridiğini gösteriyorlar bize! Bir yandan da 40 yıl hatırı olan kahve gibi bir ürünün bir anda nasıl bir zamma uğradığına tanıklık ederek üzülüyoruz diyoruz içten içe…

Ufak tefek zamlanan ürünlerin esamesi bile okunmuyorken, bazı videolarda fiyatı bir anda iki katı artan ürünler görüyoruz.

Malların üzerine yapıştırılan etiketler onların ne kadar zamlandığını ve her geçen gün ulaşılmaza doğru gittiğini gösteriyor... Belki şimdi şu anda bile yeni etiketler basılıyor bir marketin kuytu köşelerinde. Herhangi bir ürüne ''değer'' katmak için sırasını bekliyor.

Kimi etiketler de var ki derdini şu ya da bu şekilde anlatmak isteyenlere yapıştırılıyor ve onları toplumdan soyutlamak ve söyledikleri sözlerin altını boşaltmak için kullanılabiliyor. Genel olarak bir etiketleme hali tutturmuşuz gidiyor!

Kimi zaman bunun adı çamur at izi kalsın oluyor, kimi zaman fişlemek… Temelde sevmediğimiz insanlara da etiket vurmaktan geri durmuyoruz. Oysa kulak kabartıp çevremizdekileri dinlemeye başladığımızda kendimize yeni ve farklı hedefler koyabiliriz.

Değerini belirleyen biz olduğumuz sürece mutlu da oluyoruz. Belki ürün etiketi videolarının bu kadar artmasında temelde ''fiyatı ben belirliyorum'' egosu yatıyor olabilir.

Öyle ya sonuçta o ürünü çok daha değerli hale getirmiyor mu değiştirilen bunca etiket? Bir süre daha bu tarz etiket videoları izlemeye devam ederiz. Ondan sonra başka şeyler popülerleşir kendimizi kaybederiz eğlence rüzgârları eser başımızda…

 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları