1. HABERLER

  2. Tüketiciler mağazalarda daha çok teknoloji istiyor
Tüketiciler mağazalarda daha çok teknoloji istiyor

Tüketiciler mağazalarda daha çok teknoloji istiyor

Mağazalarda alışveriş yapan her iki tüketiciden biri mağaza içinde ücretsiz WiFi hizmeti sunulmasını talep ederken, mobil uygulamalar aracılığıyla kişiselleştirilmiş teklifler bekleniyor.

A+A-

SEMİH KASAR / Günboyu

Avrupa’nın bir numaralı yeni nesil elektronik perakende markası MediaMarkt, tüketicilerinin taleplerini dinleyerek mağazalarında uyguladığı son teknoloji çözümlerle müşterilerinin yüzünü güldürmeye devam ediyor. Yapılan araştırmaya1 göre, fiziksel mağaza ziyaretçilerinin neredeyse yarısı (yüzde 46) ücretsiz WiFi hizmeti talep ediyor. Bu talebi duyan ve buna yönelik aksiyon alan MediaMarkt, tüm mağazalarında tüketicilerin kendilerini evlerinde gibi hissetmeleri için mağaza içinde ücretsiz internet bağlantısı sunuyor. Bununla birlikte, MediaMarkt mağazalarında tüketicilerin alışveriş haricinde de vakit geçirebilecekleri ve WiFi hizmetinden faydalanabilecekleri özel oturum alanları ve eğitim masaları bulunuyor.

ÖZEL HİZMET BEKLİYOR

Accenture Interactive’in yaptığı araştırmaya2 göre, her 4 tüketiciden 3’ü kişiye özel hizmetler sunan perakendecileri tercih ettiğini söylüyor. MediaMarkt, mobil uygulamasını indiren kullanıcılara özel teklif ve hizmetleri ileterek tüketicileri, en yakın MediaMarkt mağazalarında ilgilerini çekebilecek fırsatlarla buluşturuyor. Ek olarak, belirli mağazalarında o mağazanın sürekli ziyaretçilerine özel gece 12’ye kadar süren “Biz Bize Özel İndirim Geceler” ine davet ediyor. Kişiye özel fırsatlar sunulmasını sağlayan MediaMarkt Türkiye mobil uygulaması, şu ana kadar yaklaşık 600 bin kez indirildi ve 100 binden fazla aktif kullanıcıya sahip.

MAĞAZADAN TESLİM EĞİLİMİ

Yapılan araştırmalar ziyaretçilerin uzaktan sipariş ettikleri ürünü mağazadan gelip almayı arzu ettiğini ortaya koyuyor. Yapılan bir başka araştırmada3 tüketicilerin yüzde 92’sinin birden fazla kanaldan rutin olarak alışveriş yaptığı, yarısından fazlasınınsa (yüzde 57,5) en az bir kez satın aldığı ürünü mağazadan teslim almayı tercih ettiği görüldü. Tüketici memnuniyetini ilk sırada tutan MediaMarkt Türkiye, online alışveriş yapıp ürünü mağazadan teslim almak isteyen tüketiciler için “Pick-up” uygulamasını geçtiğimiz sene başlattı. Halihazırda internetten yapılan satışların yaklaşık yüzde10’u mağazadan teslimat süreci ile sonlanıyor. İnternetten yapılan alışverişlerin en önemli ayağını iyi bir teslimat hizmeti oluşturuyor. Accenture araştırmasına göre, tüketiciler sipariş ettikleri ürünün istedikleri saatte evlerine gelmesini talep ediyorlar. Bu içgörüden hareketle, MediaMarkt’tan satın alınan ürünün istenilen tarih ve saat aralığında tüketicilerin evlerine teslim edilmesine olanak tanıyan “Saatli Teslimat” uygulaması da bu sene hayata geçirildi. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.