1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Tekstil üretiminde geri dönüşümlü pet şişe kullanıyorlar!
Tekstil üretiminde geri dönüşümlü pet şişe kullanıyorlar!

Tekstil üretiminde geri dönüşümlü pet şişe kullanıyorlar!

Damat Tween ve D'S Damat markalarından sonra ORKA markası da geri dönüşümlü pet şişe kullanmaya başladı.

A+A-

Erkek giyiminde Damat Tween ve D’S Damat markaları ile 81 ülkeye ihracat yapan Orka’nın koleksiyonunun yüzde 10’unun pet şişeden dönüştürülmüş tekstil ürünleri oluşturuyor. 

“Amacı olmayan markaların ayakta kalma şansı olmayacak” diyen Orka Holding Creative Direktörü Büşra Orakçıoğlu, “Biz Türkiye’nin global markalarından biriyiz. Bunun sorumluluğu büyük. Gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak zorundayız. Tekstil, dünyada en çok karbon salımı yapan ikinci sektör durumunda. Gezegenin geleceğini düşünmeyen her marka elenecek” şeklinde konuşuyor. Büşra Orakçıoğlu’na göre küresel moda endüstrisinde markalara duyulan sadakatin önemli bir oranını bu duyarlılık oluşturuyor.

“Müşterilemizin gardıroplarını nasıl sürdürülebilir hale getiririz” diye düşündüklerini söylüyor Orakçıoğlu ve şu bilgileri veriyor: “Bizden önceki neslin yaptıklarını daha da ileriye taşımamız lazım. Ekip olarak böyle düşünüyoruz. Biz bundan 4 yıl öncesinde geri dönüşümlü ürünler için Ar-Ge yapmaya başladık. Ama üründen önce bunu hazırlayan etapları sürdürülebilir hale getirdik.

2025 YILI HEDEFİ YÜZDE 80

Büşra Orakçıoğlu, şu anda Damat’ın koleksiyonlarının yüzde 10’unu geri dönüşümlü ürünlerin oluşturduğunu söylüyor.

Orka’nın hedefi 2025 yılı sonunda koleksiyonların yüzde 80’ini sürdürülebilir kumaşlardan üretiyor olmak. Holding, Giresun’daki iki fabrikasında da daha az kaynak tüketimine ve karbon salımını azaltmaya yönelik çalışmalar yürütüyor.

LÜKS ARTIK İYİ OLMAK

Dünyada artık lüks kavramının da dönüştüğünü söylüyor Büşra Orakçıoğlu. Lüksün artık “iyi insan olmak” odaklı olduğunu kaydediyor ve şunları söylüyor: “Lüks eskiden tamamen estetik kaygı taşırken, şimdi ise insanın iyileştiriciliği, koruyuculuğu üzerine gelişiyor. Biz de müşterilerimizin hayatına bu iyilikle dokunmak istiyoruz.”

Orakçıoğlu, pandemi sırasında Türkiye’ye dönen siparişlere de dikkat çekiyor ve, “Avrupa artık Çin’den yüksek montanlı ürünler almıyor. Yüzünü Türkiye’ye döndü. Bizim geri dönüşümlü ürünlerimize Avrupa’dan yoğun ilgi var. İtalya’dan İspanya’dan büyük talep oldu” diyor. (Handan Selma Ceyhan - Dünya)

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.