1. YAZARLAR

  2. Yunus Arıkan

  3. Tablo ve İmamoğlu
Yunus Arıkan

Yunus Arıkan

Tablo ve İmamoğlu

A+A-

Hani biz gazeteciyiz ya...

Hani kamu görevi yapıyor ve inancımıza göre (inananlar için) kul hakkı hesabı vermek var ya,

Hani üstelik de 'Kul hakkı' hesabı, verilecek hesapların en ağırı ya,

O nedenle herhangi biriyle ilgili bir şeyler yazıp çizerken, konuşurken iyi düşünmek gerek.

Kamu vicdanını rahatsız etmiyormuşuz gibi adil ve adaletli bir şekilde yazmak, yorumlamak ve konuşmak,

Hemen yarın, yarından da yakın, ölecek ve Yaradan'a hesap verilecekmiş gibi, eleştirmek, onlarla ilgili haber, yazı ve yorum ve söyleşilerimize özen göstermek gerek.

*

Aksi takdirde başkalarına  zarar verdiğimiz gibi, zaman içinden daha fazla zararı kendimize vereceğimizden kendi adıma hiç kuşkum yok.

*

O nedenle muhatabımız İBB Başkanı Sayın İmamoğlu da olabilir, AKP Genel Başkanı Sayın Erdoğan da...

Sayın Akşener de...

Karamollaoğlu da...

Sıradan bir yurttaş da...

Hiç fark etmez.

*

Ölüm var!

Hesap var!

Ateş var!

Ve pek de umursamadığımız, hesabı görülecek olan kul hakkı var.

*

İmamoğlu'na yağ yaksam, övgüler yağdırsam ne kaybederim, yerli yersiz hakaret etsem, birilerinin dürtmesiyle onu yerden yere vursam ne kazanırım.

Bizim görevimiz kamuyu aydınlatmak, kamuya karşı sorumluluk taşımak.

Sapla saman birbirine karıştırılmasın.

'Tablo alındı' diye, "Ayasofya'nın ibadete açılmasını niye açıklamıyorsun?" diyerek, insanları kendisi gibi düşünmediği için 'Tü-kaka' göstermek de çok da adil olmasa gerek.

*

Son günlerde, İBB Başkanı Sayın İmamoğlu, -kamuoyunun iş bittikten sonra bilgisi olsa da- güzel bir iş yapmıştır.

Ne yapmıştır?

İstanbul'u alarak çağ değiştiren Fatih Sultan Mehmet Han'ın, Londra'da müzayedeye çıkan tablosunu satın alarak fethettiği kente, -yani ait olduğu yere- getirmiştir.

Ancak ortada dolaşan söylentiler, Sayın İmamoğlu için ister istemez can sıkıcı olabilir.

"Bu zamanda bu kadar para - verilmemesi gerekirken - bir tabloya(!) neden o paralar verilmiştir,

Bir taraftan Fatih'in tablosunu satın alan anlayış, diğer taraftan, Fatih'in aldığı İstanbul'daki Ayasofya'nın ibadete açılmasını  'Ayasofya'nın ibadete açılması gibi bir ihtiyacın bulunduğuna inanmıyorum' nasıl diyebilir?" diyerek, eleştirilmektedir!

Bunun birbiriyle ne kadar alakası varsa!

"İnanan ve  milliyetçi kesimlerin gözlerini boyamak için bu tablo alınmıştır." şeklinde - mealen- özünden uzak, daha birçok gerekçeler ortaya atılmış daha da atılabilir.

Peyderpey eleştiriler sıralanabilir.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.