Referandumun kazananı onlar olacak
Ekonomide Anayasa değişikliği referandumu hareketliliği yaşanıyor.
55 milyonu aşkın seçmenin 16 Nisan Pazar günü "Evet" ya da "Hayır" oyunu kullanmak üzere sandık başına gideceği referandum için sokakta, sosyal medyada ve akla gelebilecek her türlü mecrada çok sayıda çalışma yürütülüyor.
Reklamdan promosyona, matbaadan bayrak üreticilerine, araştırma şirketlerinden otobüs firmalarına çok sayıda sektörü hareketlendiren referandum çalışmalarının, söz konusu alanlarda faaliyet gösteren şirketlerin 2017 cirolarına katkı sağlaması bekleniyor.
Teknolojinin gelişmesi ve farklı uygulamaların ortaya çıkmasıyla öne çıkan sosyal medyanın da yürütülen referandum çalışmalarından önemli pay aldığı dikkati çekiyor.
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yaptığı açıklamada, özel günler, seçimler ve parti etkinlikleri için birçok sektörde hareketlilik olduğunu belirterek, meydanlarda simitçiden köfteciye, sucudan minibüsçüye çok sayıda esnafın yoğunluk yaşadığını ifade etti.
Palandöken, referandum sürecinde illerin birçoğunda bu tür etkinlikler olduğunu, olacağını ifade ederek, şapka, atkı, rozet, bayrak, yiyecek ve içecek grubunun bu durumdan istifade ettiğini, yağmur yağdığında şemsiye satışları yapıldığını, seçimlerde esnafın yüzünün güldüğünü söyledi.
"TALEPLER YOĞUNLAŞMAYA BAŞLADI"
Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları (PROMOTÜRK) Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Güler de tanıtımın olduğu her çeşit çalışmanın sektöre katkısının kaçınılmaz olduğunu belirterek, miting programları ve buna bağlı parti teşkilatlarının sahadaki aktivitelerinin yıllardır darboğazdaki firmalara umut kaynağı olduğunu söyledi.
Güler, referandum vesilesiyle sektöre 250 milyon liralık bir ek gelir beklediklerini de bildirdi.