Otomotiv devi tek tek özür diledi!

Otomotiv devi tek tek özür diledi!
Otomotiv üreticileri her yıl 100’den fazla yeni model çıkartıp teknolojiler geliştirirken, tanıtımlar yapıyor... Tüm bunları da büyük planlamalar, mühendislik çalışması ve bütçelerle gerçekleştiriyor. Ancak onlar da hata yapabiliyor ve özür diliyor işte.

Koreli üretici Hyundai de, “reklam kazası” yaşayanlardandı. Reklam şirketi, 2013 yılında hidrojenli SUV modelini tanıtmak için ilginç bir yol bulduğunu düşünmüş ve aracının egzozundan çıkan gazla kendini öldürmeye çalışan bir adamı konu almıştı. Adam başarısız oluştu zira hidrojenli aracın egzozundan karbon monoksit yerine sadece su çıkıyordu. Hyundai Avrupa, tepkiler üzerine söz konusu reklamı onaylamadığını bildirdi ve “Birilerini rahatsız ettiysek özür diliyoruz” dedi.

FİSKE DE ÖZÜR GETİRDİ 

Dizel skandalının etkileriyle halen boğuşan Alman üretici Volkswagen de, son dönemde “sosyal medya aşkının” kurbanı olanlardan. Yeni nesil Golf’ün sosyal medya üzerinden tanıtımı için Instagram’da bir reklam filmi yayınladı. Reklamda bir kadının, otomobiline yaklaşan siyahi bir adamı uzaktan ittiği, ardından da fiske atarak uzaklaştırdığı görülüyordu.

Bu fiske, Volkswagen’e ciddi eleştiriler yöneltilmesine neden olunca, marka, reklamın ırkçı olduğunu kabul edip yayından kaldırdı, reklamın nasıl ortaya çıktığının soruşturulduğunu söyledi. Şirketten yapılan açıklamada şu ifadeler yer aldı: “Bu videoya yönelik tepkileri anlıyoruz çünkü biz de dehşete kapıldık. Volkswagen olarak tarihsel kökenimiz ve Nazi rejimi dönemine dair şirketimizin suçluluk duygusunun farkındayız. İşte tam bu yüzden bütün nefret, propaganda ve ayrımcılık türlerine karşı çıkıyoruz.”

KAZA GİBİ CEVAP 

Eskiden “dilin kemiği” yoktu, şimdilerde ise “sosyal medyanın kemiği yok” artık. Zira sizi yerin dibine de sokabiliyor... Alman üretici BMW, Twitter üzerinden yeni tasarım diline gelen eleştirileri farklı ve “gençlerin moda tabirleriyle” yanıtlama yolunu seçerken, mayına basmış. İnternet üzerinde gençlerin yaşlılar için kullandığı “OK, Boomer” lafıyla eleştirileri yanıtladığını düşünen BMW, bunun üzerine neredeyse 1000’e yakın olumsuz yorum almış. Bunun üzerine açıklamanın “hatalı” olduğunu kabul eden Bavyeralı marka, bir açıklama yaparak özür diledi. “Yaşınız ne olursa olsun sizleri dinliyoruz. Hedefimiz böyle bir internet şakası ile kalpleri kırmak değildi. Oldukça karmaşık olacak mobilite dünyasının geleceğinde bizlere katılmanızı umut ediyoruz.”

‘YETİŞTİREMEDİK AKSESUAR VERELİM!’ 

Özürler he zaman reklam için gelmeyebiliyor tabii. Nitekim üretim hataları, kalite ya da ürün planlamasındaki aksaklıklar, özür getirebiliyor. Tıpkı Ford’un Amerikan pazarına sunduğu yeni pickup modeli Maverick’te olduğu gibi. Maverick     hybrid pickup için ilginin yoğun olacağını pek hesap edememiş olacak ki, aracın tüm üretimi satılmış ama dağıtımda gecikmeler başlamış. Bunun üzerine tepki gelince Ford, özür yerine geçecek bir hareketle bedava aksesuar paketleri sunmaya başlamış. Bu aksesuarlar arasında farklı bardak tutucular, çanta askıları, kabin içinde eşya depolamaya yarayan parçalar var.

Öte yandan Tesla ise, aracında yaşanan problemler nedeniyle Çin’de ilk kez özür diledi. Bu özür, bu ülkede meydana gelen bir kazanın yanı sıra Şanghay Fuarı’nda bir kadının, aracının yeterli olmayan frenlerine ilişkin şikayetleri dinlemediği için protesto gösterisi yapmasının ardından geldi. Tesla, araçlarının yüzde 30’unu bu pazarda satıyor.

TEKNOLOJİK DONANIM TEPKİSİ! 

Fransız otomobil üreticisi Citroen, kervana son katılanlardan. Mısır pazarı için çektiği ve yeni C4’te bulunan dikiz aynasına entegre kamera özelliğine vurgu yapan film, ülkede hayli tepki çekti. Filmde Mısır’ın ünlü pop şarkıcısı Amr Diab direksiyonda giderken genç bir kadına yol vermek için duruyor.

Otomobilin dikiz aynasındaki kamera sayesinde karşıdan karşıya geçen kadının fotoğrafını çekiyor. Cep telefonuna düşen fotoğrafa bakan Diab, bir sonraki sahnede fotoğrafını çektiği kadınla birlikte otomobilin içinde seyahat ederken görülüyor.

İşte bu reklam, “cinsel tacizi normalleştirdiği” gerekçesiyle sosyal medyada son günlerde tartışma yarattı. Cinsel tacizin yüksek olduğu belirtilen ülkede bu tartışma, reklamın o kısmının kırpılması ve özürle sonuçlanırken, Amr Diab’ın ne tepki vereceği merak konusu. Zira Diab, ülkede saygın bir kişilik olarak tanınıyor.

 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar