‘Kurlar’ alımları iç pazara yöneltti

‘Kurlar’ alımları iç pazara yöneltti
Son iki yıldır döviz kurundaki dalgalanmalar nedeniyle artan maliyetler şirketleri Türkiye’den alım yapmaya yönlendirdi.

‘Kurlar’ alımları iç pazara yöneltti

Son on iki yıldır döviz kurundaki dalgalanmalar nedeniyle maliyetleri hızla artan şirketler, rekabette öne çıkmak için yeni çözümler geliştiriyor. Bu çözümlerden biri de Türkiye’den alımları artırmak oldu. Hm yer li hem de yabancı şirketler, Türkiye’den yaptıkları alımları her geçen yıl artırıyorlar. Son iki yılda Decathlon’dan Watsons’a Flo’da Penti’ye farklı pek çok şirket, Türkiye’den yaptığı alımları yüzde 30’un üzerine artırdı. Bu artışın birkaç nedeni var. Kısa termin, esnek üretim koşulları ve kurlardan etkilenmeyi minimuma indirmek, bu artışın arkasındaki en önemli dinamikler. Sektör temsilcileri Türkiye’de dünya standartlarında üretim yapan çok güçlü üretim tesisleri ve firmaların olmasının alımları olumlu etkilediğini belirtiyor.

GLOBALE DE ALIYORLAR

Son dönemde Türkiye’deki büyümesini hızlandıran Decathlon, Türkiye’den yaptığı alımı artıran şirketlerden biri. Şirket 2017-2018 yılında alımlarını yüzde 12 artırdı. Bu yıl ise yüzde 22’lik bir artış bekleniyor.

Siemens AG, Türkiye’deki yerel tedarikçilerinden toplam satın almasını son birkaç yıl içinde 60 milyon Euro’dan yaklaşık 80 milyon Euro’ya çıkardı.

Son yıllarda da gelişen yerel pazarla birlikte Watsons’ın yerli tedarikçi sayısı yüzde 80 artmış durumda. Yerel üretim ürünlerini önümüzdeki dönemlerde artırmayı hedeflediklerini söyleyen Watsons yetkilileri, bu yılın sonuna kadar portföylerini 80 çeşide yakın yerel ürün daha dahil edeceklerini belirtti.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar