İnternete tahammül sınırımız iki saniye

İnternete tahammül sınırımız iki saniye
Türkiye Mobil İnternet Ekonomisi raporuna göre, Türkiye'de internet sitelerine giren kullanıcıların yüzde 50'si sayfanın açılma süresi iki saniyeyi geçtiğinde o siteye girmekten vazgeçiyor.

Türkiye Mobil İnternet Ekonomisi raporuna göre, 5 yılda iki kat büyüyen mobil ekonomi, geçen yıl 93,6 milyar liralık değer oluşturdu. Mobilin parasal değeri artarken internetteki tahammül ise azaldı. Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez, Türkiye’deki kullanıcıların %50’sinin, sayfanın açılması iki saniye geçtiğinde o siteye girmekten vazgeçtiğini belirtti.

Günde ortalama 50 defa gerçekleşen telefon kullanımı, mobil internet dünyasının başlı başına bir ekonomisinin oluşmasının da önünü açtı. 4,5G'nin etkisiyle bilgiye hızlı erişimin yanı sıra gündelik ihtiyaçların da internet üzerinden daha fazla karşılanabilmesi özellikle Türk kullanıcıları için internette bağlanmadaki tahammül sürelerini aşağı çekti. Öyle ki Türkiye'de internet sitelerine giren kullanıcıların yüzde 50'si sayfanın açılma süresi iki saniyeyi geçtiğinde o siteye girmekten vazgeçiyor. Bu tespiti dile getiren Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez, OC&C Strategy Consultants'a hazırlattıkları “Türkiye Mobil İnternet Ekonomisi” raporunun açıklandığı toplantıda konuştu. Raporu değerlendiren Hiçsönmez, mobil ekonomi içerisindeki bir çalışanın herhangi bir sektördeki çalışanın iki katından fazlasını ürettiğini ve bu kişilerin 2015'te Türk ekonomisine 184 bin lira kazandırdığını ortaya koydu.

ASIL KAZANAN NİHAİ TÜKETİCİ

Rapora göre, son 5 yılda Türkiye'de iki kat büyüyen mobil ekonomi, doğrudan ve dolaylı etkileriyle 2015 yılı itibariyle 93,6 milyar TL değere ulaştı. Bu miktar toplamda tüm Gayri Safi Yurtiçi Hasıla'nın (GSHY) yaklaşık yüzde 4,8'ine denk geliyor. Söz konusu ekonomik değerler dikkate alındığında, mobil ekonominin 584 bin kişiye istihdam sağladığı ve bu rakamın tüm Türkiye'deki çalışan sayısının yüzde 2,2'sini oluşturduğuna da dikkat çekildi. Öte yandan mobil ekosistemin en çok kazananı ise yüzde 60 ile nihai tüketiciler oldu. Tüketici kazancı 2015/16 yılları boyunca senelik 141,2 milyar liraya karşılık geliyor. 2020 yılına gelindiğinde ise mobil ekonominin yaklaşık %15 büyüme gerçekleştirerek toplam GSYH'nin %5,4'ünü oluşturacağının öngörüldüğüne dikkat çeken Hiçsönmez, sektörün önümüzdeki 4 yıl içinde ilaveten 447 binden fazla yeni istihdam sağlamasının ve bu alandaki istihdamın 1 milyonu aşmasının beklendiğini belirtti. Yine rapora göre, Türkiye'de akıllı cihaz maliyetlerinin ortalamanın üzerinde olmasına rağmen, çoğunluğunu genç nüfusun sağladığı yüksek satış adetleri, Türkiye pazarını
güçlü kılan bir diğer unsur oldu.

MOBİL EN ÇOK PERAKENDEDE

Toplantıda en fazla mobil interneti kullananların perakendeciler olduğu tespitine de yer verilirken, yine filo takip şirketleri de üst sıralarda bulunuyor. Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez, raporda; verimliliklerini arttırmak ve tüketicileriyle farklı yöntemlerle iletişime geçmek amacıyla cep telefonlarını kullanan pek çok farklı iş kolu bulunduğu belirtti. Hiçsönmez, “Özellikle KOBİ'ler mobil pazarlama olanakları ile yerel ve uluslararası müşterilere ulaşma imkânına ek olarak, sosyal medya ile de geleneksel pazarlama yöntemleriyle ulaşmaları çok zor olan geniş kitlelere ulaşabiliyor” dedi.

Büyümenin hızlandırılması ve sürekli kılınması için bilgi teknolojilerinde (IT) eğitimli insan kaynağına ihtiyaç olduğunu belirten Google Türkiye Ülke Müdürü Hiçsönmez, "Bunun için okullarda akıllı tahta ve tablet bilgisayar dağıtımı uygulamasını yaygınlaştırmak programlama ve kodlama eğitimlerine ağırlık vermek gerekiyor” dedi.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar