Hafif ticari satışlarında büyük artış

Hafif ticari satışlarında büyük artış
Mayısta otomobil pazarı yüzde 7.6 daralırken, hafif ticari araç satışları yüzde 21.6 arttı. Hafif ticari araç satışları artış oranıyla ilk kez otomobili solladı. Artışta, kargo sektöründen gelen talep etkili oldu.

Korona virüs salgını sonrası e-ticarette yaşanan patlama hafif ticari araç pazarını da hareketlendirdi. Mayıs ayında otomobil pazarı yüzde 7.6 daralırken, hafif ticari araç satışları yüzde 21.6 arttı. Hafif ticari araç pazarı, sıfır araçlarda yaşanan stok sorunu nedeniyle ikinci el pazarında da büyük rağbet gördü. Talep artışı nedeniyle ikinci elde bazı modellerin fiyatı yüzde 40’a yakın yükseldi.

Dünya Gazetesi'nden Aysel Yücel'in haberine göre, ocak ve şubat aylarında yüzde 90'lara varan oranda artış yaşayan otomobil ve hafif ticari araç pazarı, salgın sonrası mart ayında büyümede hız kesmiş, nisan ayında büyük daralma yaşamıştı. Nisan ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 14.6 azalarak 26 bin 457 adede geriledi. Nisanda otomobil satışları yüzde 10.6 düşüşle 21 bin 823 adet, hafif ticari araç pazarı yüzde 29.3 daralma ile 4 bin 432 adet olarak gerçekleşti. Mayıs ayında ise otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2019 yılının aynı dönemine göre, yüzde 2.4 azalarak, 32 bin 235 adet oldu. Mayıs ayı araç satışlarında otomobilde daralma sürerken, hafif ticari ise artışa geçti. Bu dönemde otomobil satışları yüzde 7.6 azalarak 25 bin 73 adet olurken, hafif ticari araç pazarı yüzde 21.6 artışla 7 bin 162 adet seviyesinde gerçekleşti. Böylece, hafif ticari büyüme hızı ile bu yıl ilk kez otomobili geçti.

Mayısta en çok hafif ticari satan marka olan Ford Otosan'ın Türkiye Pazarlama, Satış ve Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk, pandemi döneminde lojistik hizmetleri ve sağlık gibi alanlardaki kamu kurumlarında faaliyetin devam etmesinin talebin sürekliliğine yardımcı olduğuna dikkat çekti. Yücetürk, "Ford olarak nisan ayında fabrikalarımızın kapalı olması nedeni ile gerek pandemi öncesi gerekse pandemi döneminde gelen siparişlerimizi, mayıs ayından itibaren fabrikalarımızın açılması ile birlikte teslim etmeye başladık. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu dönemde de ticari araç müşterilerimizin en çok tercih ettiği marka Ford olmaya devam etti. Nisan ayında imalatımızın durması nedeni ile ticari araç pazarında yüzde 27 pay aldık ancak Mayıs ayında bunu telafi ettik ve payımız yüzde 42 ye yükseldi, ilk 5 ay toplamında da yüzde 36.7 pazar payı ile ticari araç pazarındaki liderliğimizi devam ettiriyoruz” diye konuştu.

MİNİ VAN ARAÇLARA TALEP ARTTI

Mayıs ayında en çok hafif ticari araç satan markalardan biri de Fiat oldu. Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç, mayıs ayında hafif ticari araç pazarında, geçen yılın aynı dönemine göre yaşanan yüzde 21,6’lık artışta, Van sınıfında özelikle kargo taşımacılığındaki talep artışının etkisi olduğunu söyledi. Aytaç, “Salgın döneminde, evlere servis ihtiyacının artmasıyla şehir içi lojistik ve gıda sektörü başta olmak üzere Fiorino ve Doblo gibi mini Van sınıfı araçlara olan talep arttı. İlk 5 ayda yine hafif ticari araç pazarına baktığımızda geçen yıla göre yaklaşık yüzde 14’lük bir artış görüyoruz ki, bu da 2020 yılında talebin geçen yıla göre daha fazla olduğunu gösteriyor. Pandemi öncesi dönemde ise yılın ilk çeyreğinde de geçen yıla göre hafif ticari araç pazarında yüzde 26, otomobil pazarında yüzde 45 artış görmüştük" dedi.

Otomobil ve hafif ticari araç pazarı bu yılın ilk beş ayında 2019'un aynı dönemine göre yüzde 20.1 büyüyerek, 146 bin 528 adet olarak gerçekleşti. Otomobil satışları, 2020 yılı ilk beş aylık dönemde geçen yıla göre yüzde 21.7 oranında artarak 146 bin 528 adet olurken, hafif ticari araç pazarı yüzde 13.9 artarak 36 bin 567 adede ulaştı.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar