Facebook'ta beğeni ve paylaşımlar dibe vurdu

Facebook'ta beğeni ve paylaşımlar dibe vurdu
Kullanıcılarına ait kişisel verileri paylaştığı iddiaları sonrası güvenilirliği tartışılır hale gelen Facebook'ta kullanıcıların eylemlerinde ciddi oranda azalma meydana geldi.

Dünyanın en çok kullanılan sosyal paylaşım platformu Facebook, güvenlik skandalının ardından kan kaybetmeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıl kullanıcılara ait kişisel verileri, uluslararası şirketlerle paylaştığı iddialarıyla gündeme gelen Facebook'ta kullanıcı etkinliklerinin yüzde 20 oranında azaldığı ifade edildi.

Geçtiğimiz yılın Nisan ayında Cambridge Analytica skandalının patlak vermesi sonrası kişisel verilerin ne kadar güvenlik olduğunun tartışmalı hale geldiği Facebook'ta beğeni, paylaşım ve gönderi sayısı ciddi şekilde azaldı. Yapılan bir araştırmaya göre skandalın ardından 1 ayda yüzde 10 düşen etkileşim oranları, 2018'in sonuna doğru düşmeye devam etti.

50 MİLYON KİŞİNİN HESABI RİSK ALTINDA

Bu düşüş; şirketin veri, gizlilik ve nefret söylemi politikalarına dair skandalların ortaya çıkmasıyla eş zamana denk geliyor. Geçtiğimiz Eylül ayında, Facebook 50 milyon hesabı etkileyen bir açığını keşfetmişti. Kasım ayında ise bir yöneticinin George Soros isimli yardımsevere saldırı için bir PR şirketi kiraladığı ortaya çıktı. Şirket aynı zamanda platformun Myanmar’daki etnik temizleme adına kullanılmasına izin vermesiyle ilgili de eleştirildi.

HESAPLAR SİLİNDİ, GİRİŞLER AZALDI

Facebook’un kendi istatistikleri Mart 2019 sonuna kadar kullanıcıların günlük ve aylık hareketlerindeki artışı, hesaplarına log-in olma sayılarını gösteriyor. Şirketin Nisan ayında yayınlanan en son çeyreklik kazanç raporunda 1, 56 milyar günlük ortalama kullanıcıyla, Mart 2018’deki kullanıcı sayısından yüzde 8 artış olduğu yazıyor. Rapor ayrıca aylık ortalama kullanıcı sayısını da aynı şekilde yüzde 8 artmış gösteriyor. Facebook’un raporu Mixpanel’in raporuyla uyumlu; ancak geçtiğimiz yılın fıkra raporları, skandallar sonrası Facebook hesaplarını silmiş ya da oturum açmayı bırakmış çok sayıda kullanıcı olmasa da, var olan birçoğunun kullanımlarını azalttığını ileri sürüyor.

GÜNLÜK KULLANIM SÜRESİ 41 DAKİKADAN 38 DAKİKAYA İNDİ

Bu ay da bir pazar araştırma firması olan eMarketer, ABD’deki Facebook kullanımında bir düşüş olduğunu ve tipik Facebook kullanıcısının sitede günde 38 dakika geçirdiğini yazdı. Bu rakam, 2017’de verilen günde 41 dakikadan 3 dakika düşük. EMarketer raporu “Facebook, zaman ve dikkatlerini diğer sosyal platformlara ve dijital etkinliklere yayan genç kullanıcıları kaybetmeye devam etti” diyor.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar