Çocuklarınızı tehdit ve şantaja karşı nasıl koruyabilirsiniz? Uzaktan eğitimde büyük tehlike

Çocuklarınızı tehdit ve şantaja karşı nasıl koruyabilirsiniz? Uzaktan eğitimde büyük tehlike
Korona virüs pandemi süreciyle beraber hayatımıza giren uzaktan eğitimle uzun süre ekran karşısında kalan çocuklar dijital dünyanın tehlikeleriyle karşı karşıya kalabiliyor. Bu durum da çocukların eğitim hayatlarında olumsuzluklara neden olabiliyor.

Teknolojinin gelişmesiyle beraber avantaşların yanında dezavantajlar da buluyor. Uzaktan eğitimle beraber uzun süre dijital ortama maruz kalan çocuklar birtakım tehlikelere maruz kalabiliyor. Acıbadem Maslak Hastanesi Uzman Klinik Psikolog Neil Serem Yılmaz, çocukların en yaygın karşılaşabilecekleri bu tehlikeleri açıklayarak uyarılarda bulundu.

Serem Yılmaz, çocukların  yaptığı paylaşımlarla tehditlere maruz kalabileceini belirterek, "Kişi büründüğü sahte bir kimlikle, çocukla duygusal bir ilişki kurduktan sonra özel resim ve videolarını, kişisel bilgilerini çoğaltabilir, uygunsuz ortamlarda yayınlayabilir. Çocuk, bu paylaşımla ilgili tehdit ve şantaja maruz kalabilir. Çocuk, bir veya birden fazla kişi tarafından hakaret, alay edilme, küçük düşürülme, tehdit edilmeyle rahatsız edilebilir ve psikolojik şiddete maruz kalabilir. Çocuk ismine sahte hesaplar açılabilir, çocuk adına onu zor durumda bırakabilecek yorum ve paylaşımlar yapılabilir." dedi.

Milliyet'ten Mine Özdemir Güneli'nin haberine göre, tüm bu zorbalıkların çocukta duygusal, akademik ve sosyal alanda zorluklar yaratabildiğini dile getiren Yılmaz, “Çocuk, anne ve babası duyduğunda çok kızacağı veya çok üzüleceğini düşündüğü için paylaşmaktan kaçınabilir. Bu nedenle anne babaların çok sert, suçlayıcı ve cezalandırıcı tavırlardan uzak durmaları önemli" ifadelerini kullandı. 

Çocukların kullandığı uygulamaların, izlediği içeriklerin ebeveynin filtresinden geçmesi gerektiğini kaydeden Yılmaz, “Reklam içeren uygulamalar kullanılmamalı. Küçük çocuklarda, çevrimiçi konuşma ve mesajlaşma özelliği olmayan uygulamalar tercih edilmeli" şeklinde konuştu.

GERÇEK DÜNYADAKİ ETKİLEŞİMDEN ZORLANIYORLAR

Son yıllarda küçük yaşta çocukların ürettikleri video içerikleri YouTube, TikTok gibi uygulamalarda paylaştıkları görülüyor. Bu uygulamaların çocuklara sosyalleşebilmek, yaratıcılık, kendini ifade etme becerileri açısından katkı sağladığını belirten Yılmaz, ailelerin bedenin özel bölgeleri ve konuşma üslubu konusunda çocukları bilgilendirmeleri ve bu videoları gözden geçirmeleri gerektiğini kaydediyor. Çocukların başarılı olma, olayları ve kişileri kontrol edebilme ve kendilerine güvenmeye ihtiyaçları olduğunu dile getiren Yılmaz, “Bu ihtiyaç sadece dijital dünyada karşılandıkça, çocuklar gerçek sosyal dünyadaki etkileşimlerde daha da zorlanmaya başlamakta. O zaman çocuk, dış dünyada sosyal ilişkiler kurmak için çabalamaktan kaçınıp dijital platformlara daha fazla yönelebilmekte” diyor.

ÜNLÜ OLMA STRESİ

Üsküdar Üniversitesi NP Feneryolu Tıp Merkezi Çocuk Ergen Psikiyatri Uzmanı Dr. Öğretim Üyesi Neriman Kilit de YouTube’un sıradan insanların popülerleşmesine imkân sağlaması ve maddi kazanç elde etmeye yönelik kullanılmasının bu mecrayı ekonomi politik eleştiriye açık hale getirdiğini belirterek, şunları söylüyor:

“Bu alanda ebeveyninin izniyle veya izinsiz YouTube videosu çeken ergen ve çocuklardan oluşan micro celebrityler, erken yaşta toplumun gözü önünde bulunmasına, ünlü olma stresi ve baskısı yaşamasına, günlük hayat rutininin ve eğitim hayatının bozulmasına, çocuğun ilgi alanının sınırlanmasına sebebiyet vermekte.”

 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar