1. HABERLER

  2. Çelik ihracatımızı, demir ağlarla artırmak mümkün
Çelik ihracatımızı, demir ağlarla artırmak mümkün

Çelik ihracatımızı, demir ağlarla artırmak mümkün

Tüm dünya ülkeleri ihracat pazarlarını ve ticaret payı artırmak için alternatif yollar deniyor. Özellikle Avrupa ülkeleri son dönemde taşımacılıkta avantaj sağlayan demiryolu ağını genişletiyor.

A+A-

PINAR BİÇER / Günboyu

Türkiye’nin de dünyanın birçok yerine ürünlerini gönderebilmesi için güvenlik, süre, maliyet gibi pek çok avantajı bir araya toplayan demiryollarına ağırlık vermesi gerekiyor. Son dönemde Uzak Doğu ülkelerine olan ihracatını giderek artıran çelik sektörü temsilcileri, bu alanda yapılacak yatırımları destekliyor. Demiryolu taşımacılığı sanayicilere özellikle güvenli olması, ağır yük taşımacılığına uygunluğu, sabit transit süresi, uygun maliyeti ve hava koşullarından etkilenmemesi nedenleriyle cazip geliyor. Ancak ülkemizde her bölgeye demiryolu ağı ile ulaşım sağlanamıyor ve bu yol ile taşımacılık tek başına mümkün olmuyor. Karayolu ile ara aktarmalar gerekiyor. Hızla ilerleyen ulaşım sektörünün kara, hava ve denizyolu kadar demiryolları ağını da genişletmesine ihtiyaç duyuluyor. Özellikle son dönemde Uzak Doğu ülkelerine olan ihracatıyla dikkat geçen Türk çelik sektörü temsilcileri demiryolunu kullanmak ve sunduğu avantajlardan yararlanmak istiyor. Sektör bu alandaki yatırımların artırılması ve ağın genişletilmesini bekliyor. Böylece büyük firmalar dışında, küçük ve orta boy işletmeler tarafından yapılacak olan ihracatta da önemli artışlar yaşanacağının altını çiziyor. Böyle bir imkânın oluşmasının çelik sektörü dışında diğer tüm sektörlere de büyük fayda sağlayacağını belirtiyor.

REKABET GÜCÜ

Türkiye’nin ihracatta rekabet gücünün artırabilmesi için yeni hedeflerle hareket etmesi gerektiğini söyleyen Çelik İhracatçıları Birliği Denetim Kurulu Üyesi Mehmet Eyüboğlu, “Bugüne kadar ihracat yapılırken Afrika, Avrupa, ABD hedef pazar olarak belirleniyordu. Bu coğrafyalar Türkiye için vazgeçilmez pazarlar. Ancak dünyanın her köşesine ihracat yapabilmemiz için farklı sistemler geliştirebilmeliyiz. Günümüzde İngiltere’den Çin’e ihraç edilen İngiliz ürünleri, alışılagelmiş olan deniz yolu ve hava yolu kargoculuğu varken, bugün 17 günlük bir ” Yük Treni “ taşımacılığı ile gidiyor. Artık ülkeler alternatif yollarla ticari koşulları en uygun hale getirmeye çalışıyor. Gelişmekte olan bir ülke olarak bizim de ciddi şekilde düşünüp değerlendirip, klasik ihracat planlamaları dışına çıkmamız lazım. Sadece mal ve fiyat etkenleri ile değil butik, spot ve dönemsel de olsa lojistik başta olmak üzere tüm ihracat etkenlerini bir program dâhilinde ülke olarak takip etmemizin zamanı çoktan geldi de geçiyor” dedi.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.