Yılda kişi başına 3,6 kg. şarküteri ürünü tüketiliyor

Yılda kişi başına 3,6 kg.  şarküteri ürünü tüketiliyor
Ülkemiz damak tadına uygun şarküteri ürünleri, günümüzde 2 Milyar TL’lik bir pazarı ifade ediyor.

Özlem BARAN / Günboyu

Türk toplumu, kişi başına yılda ortalama 3,6 kilogram şarküteri ürünü tüketiyor. Namet Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Kayar, Ramazan öncesi şarküteri pazarı ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Ramazan dönemlerinde, iftar için pastırma, sucuk ve kavurma gibi geleneksel ürünlere talep artıyor. Sahur sofralarında ise daha az baharat içeren şarküteri ürünleri tercih ediliyor. Türkiye’nin en büyük et ve et ürünleri üreticisi ve gıda sektörünün önde gelen kuruluşu Namet’in Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Kayar, Ramazan dönemine girilirken yaptığı değerlendirmede, şarküteri pazarının yılda ortalama yüzde 5 -6 aralığında büyüme kaydettiğini dile getirdi. Bu büyüme büyük oranda, Namet’in öncüsü olduğu ambalajlı ürünlerden geliyor. Tüketime hazır dilimlenmiş ürünleri Türk tüketicisi ile ilk tanıştıran markalardan olduklarını dile getiren Kayar, “Dilimli ürünler başlangıçta pazarın yüzde 10’nu oluştururken; bu oran bugün yüzde 50 düzeyine geldi. Dilimli ürünler pazar içerisinde büyümekle kalmıyor, pazarın toplam büyümesini de artırıyor. Özellikle 50 - 60 gramlara kadar inen dilimli küçük ambalajlarımız, gıda israfını önlüyor; tasarrufa destek olan bir inovasyon olarak değer sunuyor” dedi.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar