1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Perakende satış hacmi Mart ayında azaldı
Perakende satış hacmi Mart ayında azaldı

Perakende satış hacmi Mart ayında azaldı

TÜİK verilerine göre perakende satış hacmi Mart ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3.8 azaldı. Perakende satış hacmi aylık bazda ise yüzde 1.0 artış gösterdi.

A+A-

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi Mart´ta yıllık yüzde 3.8 azalırken, aynı dönemde gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0.6, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 5.4 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 4.1 azaldı.

OTOMOTİV YAKITI SATIŞLARI YÜZDE 0.8 AZALDI

Mart´ta perakende satış hacmi aylık bazda yüzde 1.0 arttı. Aynı dönemde gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1.1 ve gıda dışı satışlarda (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1.7 artış görülürken, otomotiv yakıtı satışları da yüzde 0.8 azaldı.
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 Mart ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 16.3 arttı. Aynı dönemde gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 19, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 15.8 ve otomotiv yakıtı satışları da yüzde 13.8 arttı.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro Mart´ta aylık bazda yüzde 3.0 arttı. Bu dönemde ayrıca gıda, içecek ve tütün satışlarında yüzde 2.0, gıda dışı satışlarda (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 3.7 ve otomotiv yakıtı satışlarında da yüzde 2.7 artış görüldü. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.