1. HABERLER

  2. Kurumların sosyal medya kriz planı olmalı
Kurumların sosyal medya kriz planı olmalı

Kurumların sosyal medya kriz planı olmalı

USMED Yönetim Kurulu Başkanı Ercan, kamu ve özel sektördeki bütün kurumların sosyal medya kriz politikalarının olması gerektiğini söyledi.

A+A-

Uluslararası Sosyal Medya Derneği (USMED) Yönetim Kurulu Başkanı Said Ercan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sosyal medyanın her geçen gün kapsamının ve kullanıcı sayısının arttığını belirtti.

Sosyal medya üzerinden kamu ve özel kurumların vatandaşa hizmet verdiğini anlatan Ercan, "Biz bütün kurumlara 'Sosyal medya kriz politikanız olsun.' diyoruz. Bu politika devlete döndüğü zaman anayasa olur, sosyal medya tüzüğü olur." dedi.

Bütün kurumların sosyal medya talimatnamesi hazırlaması gerektiğini belirten Ercan, "Bir kurumda çaycısından üst yöneticisine kadar sosyal medya herkesi etkiler. Bir personelin yaşadığı kriz, bio kısmında şirketinizin adı yazıyorsa tüm kurumu etkileyebilir." diye konuştu.

"Çocuklarımız algıya maruz kalıyor"

Sosyal medya anayasasının bugünün şartlarında kesinlikle gerekli olduğunu dile getiren Ercan, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Özellikle gençlerin hepsinin sosyal medya hesabı olduğu bir dönemde bu mutlaka gerekli. Çocuklarımız algıya da maruz kalıyor. Paylaştığı bir etiketin kim tarafından çıkarıldığını da bilmiyor. Sadece o anlık duyguyla paylaşıyor. O yüzden sosyal medyada paylaşırken iki kez düşünmek lazım. Bu noktada devletimiz de anayasasında, tüzüklerde, kamunun bütün kurumlarında, sosyal medya talimatlarında alarm durumlarında neler yapılması gerektiğini belirtmeli. Profesyonel destek alınmalı. Kurumun büyüklüğüne göre birkaç personelin işi sadece bu olmalı. Bu olmazsa sosyal medyada daha çok krizler yaşarız."

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.